Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium, Gmail, visningsnamn?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar ifall någon vet hur man byta visnings namn i Adium. Jag vet hur man gör det men det funkar inte. Jag använder en adress från Gmail. Min adress är registrerad och jag kunde byta namn när jag använde Windows.
Finns det ett plugin eller detta är omöjligt iom jag har Gmail?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-17 18:38

hej jag tror man måste trycka på enter efter man har skrivit in ett nytt namn i audium, funkar för mig iaf

Ursprungligen av hohoho:

hej jag tror man måste trycka på enter efter man har skrivit in ett nytt namn i audium, funkar för mig iaf

har du gmail då?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-25 18:32

nej men program som program.. vet inte, men testa o dubbelklicka på ditt namn så att man kan skriva in nytt och sen enter.

tack för alla svar men jag har kommit på de själv
när man loggar in för första gången med en gmail adress på msn så står det namnet som man använde på msn messenger när man väl bytar det i adium så försvinner namnet och du döps till ditnamn@gmail.com och du kan inte ändra tillbaka det.. i adium. för att ändra de så kan man logga in på msn messenger och byta där sen logga in på adium och ditt namn har ändrats men se till att du inte ändrar de i adium igen.

1
Bevaka tråden