Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fixa hårddisk i powerbook i göteborg

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är lite trött på min fjuttiga 60gb hårddisk i min powerbook (2,5 år gammal). undrar om man kan få den utbytt mot större hd någonstans i göteborg!

tacksam för alla tips

Kolla med Trifolium eller MacForum. Båda är seriösa aktörer i GBG.

Det är inte så svårt att göra det själv... någon kan säkert en bra länk.. jag har öppnat min några gånger, typ bytt tangentbord och det är lite krångligare. I stort så lossar man batteriet, 2 skruvar bortom tangeterna, 2 eller 4 på den längre bakre kortsidan, 3-4 stycken på vardera kortsida och lyfter sedan översidan där tangeterna finns... att få loss disken är heller inte direkt svårt - tänk på att en verkstad tar ruskigt bra betalt. Men leta först efter bilder som dokumenterar jobbet, min beskrivning av vilka skruvarna är ska man nog bara se lite snabb och slarvig beskrivning... behövs nog 2 olika storlekar på torx/philps-mejslar. Jag ska också byta min, ropade in en ny 2.5" 100GB ( 7.200rpm ) på Tradera för ca: 551 kronor så jag fortsätter gärna att hålla ned kostnaderna.

Kolla denna länk som bör ha bilderna:

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/

Olle

Senast redigerat 2008-02-25 15:02

Har en vän som har varit med om en riktig rysare i samband med garantiärende på MacForum helt nyligen. Jag avråder alla från att vända sig dit för reparationer. Det hela andades skojeri och inkompetens när det gäller det tekniska.

1
Bevaka tråden