Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökfunktionen på 99.se är kass.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är relativt ny här, men jag inser att man måste söka efter tidigare trådar innan man startar en ny.

Problemet är att det är sällan möjligt att söka efter relevant info, eftersom så fort man använder mer än ett ord så får man bara en vit skärm och inget mer.

Jag vet inte exakt vad som orsakar vitskärmen, men som jag antyder i meningen ovan är att när man utökar en sökning med fler sökord så spunkar den ur. Och att bara skriva internet ger ju lite missvisande resultat.

Detta är i min mening oacceptabelt ifall man ska hänvisa till att söka efter info innan man skapar trådar.

Jag sitter på leopard och kör safari, men problemen är de samma i camino och firefox.

Jag vet sen tidigare att vbulletin, en i mängden, har haft en sådär bra sökfunktion. Men den har åtminstone presenterat något vansinnigt resultat istället för inget alls.

internet = fungerar
internet hastighet = fungerar
internet hastighet är låg = inte ens en isbjörn i snöstorm

/jon

  • Medlem
  • 2008-02-25 10:12

Känt problem. Använd google och sök på bara 99.se istället. Lägg till "site:99.se" till sökningen så blir det bra. Se exempel nedan.

http://www.google.com/search?q=site:99.se%20internet%20hastighet%20är%20låg

Ursprungligen av jgb:

Känt problem. Använd google och sök på bara 99.se istället. Lägg till "site:99.se" till sökningen så blir det bra. Se exempel nedan.

http://www.google.com/search?q=site:99.se%20internet%20hastighet%20är%20låg

Detta tips tar jag till mig

Tack

Alla sökningar med fler än tre ord är väl synnerligen osäker? Jag brukar dock sällan (aldrig nuförtiden) få vit skärm vid urballade sökningar, utan istället hamna i en evighetsloop till den "avancerade" söksidan...

Att söka via Google har aldrig varit någon succé för mig iaf då resultaten hamnar i slumpvis tidsordning och inte markerar de trådar jag själv skrivit i.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-25 11:13

Ja mycket buggar i sökfunktionen. Ordet "är" går t.ex. inte att använda (jämför sökning på "är" och "ar"). I de flesta fall är google site:99.se totalt överlägsen.

1
Bevaka tråden