Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blixt från strömadaptern?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-29 23:45

Hej,

Jag har märkt att när jag pluggar i min MacBooks strömadapter så "blixtrar" det smått vid kontakten. Den laddar fint och funkar annars men just detta är lite scary...

Har någon annan kanske upplevt det samma? Bör man byta ut den?

Tackar för svar

Helt normalt, inget att vara orolig för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-30 12:25

Bara jag som tolkade in Adobes mjukvara vid namn Flash i rubriken och därigenom inte förstod någonting de första sekunderna?

Ursprungligen av berdan:

Bara jag som tolkade in Adobes mjukvara vid namn Flash i rubriken och därigenom inte förstod någonting de första sekunderna?

öh..nä,antagligen bara du...

  • Oregistrerad
  • 2008-01-31 15:52
Ursprungligen av berdan:

Bara jag som tolkade in Adobes mjukvara vid namn Flash i rubriken och därigenom inte förstod någonting de första sekunderna?

Jag tolkade det som flashminne.

Ursprungligen av jurassic579:

öh..nä,antagligen bara du...

Det stod "flash från strömadaptern" innan någon moderator ändrade utan att säga att han gjorde det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-31 14:00

hehe Min Mac har dock nu börjat visa:
99% *röd*
100% *grön*
99% *röd*
100% *röd*

med laddningsnivån... Den switchar var annan sekund =/ Detta är väl dock inte strömkabelns fel, kanske dags för nytt batteri...

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-02-21 11:48

Eftersom kontakten kan bli lite magnetisk av naturliga skäl så kan det ha hamnat något metallspån där, detta kan orsaka lite glappkontakt eller värre, kortslutning, kolla upp så det inte ligger något litet spån där. Skulle kunna förklara de tydligare blixtarna eller skrapljud eller blinkande av laddlampan.