Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tumme med Gud

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-14 10:24

Inch Allah.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 12:54

? Om gud vill?

Undrande, Ylan

  • Medlem
  • 2008-02-14 13:14

Tum - inch ...

(ordvits )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 13:20

Vet inte om förklaringen till min oförstående hållning ligger i min obegåvning eller i ordvitsens låga nivå. Jag tror jag lämnar det till andra att avgöra, man skulle nämligen kunna hävda, och det med all rätt, att jag är jävig!

Vänligen, Ylan

Google och Wikipedia är kul!

http://en.wikipedia.org/wiki/Insha'Allah

Men även om uttrycket Inch Allah nu är förklarat så förstår jag inte vad Baron menar riktigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 13:24

Jag gillar det

  • Medlem
  • 2008-02-14 22:24

inch betyder tum (2,54 cm) ungefär så lång en tumme kan antas vara i någon värld.
"Tumme med Gud" blir med lite vilja "Inch Allah".

Jag menar inte mer än att det var en lite lustig lek med orden. (Redigerarhumor kanske...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 22:33
Ursprungligen av Baron:

inch betyder tum (2,54 cm) ungefär så lång en tumme kan antas vara i någon värld.
"Tumme med Gud" blir med lite vilja "Inch Allah".

Jag menar inte mer än att det var en lite lustig lek med orden. (Redigerarhumor kanske...)

AHA! Nu förstår jag (varför jag inte förstod). Detta var alltså ett exempel på sk. "redigerarhumor", och jag har aldrig lyckats redigera någonting i hela mitt liv. Att jag då skulle kunna förstå någon som helst humor kopplad till redigering ter sig ganska avlägset!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2008-02-14 22:41

En annan subtil redigerarsentens myntad av undertecknad är "Luft is more". Sug på den, kamrater!

Ende guden med egen veckotidning; "Allahs Veckotidning"

(För dig som har problem med synapserna så finns det en veckotidning med namnet "Allas Veckotidning" och vitsen bygger på att man känner till detta faktum)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 10:23
Ursprungligen av Goflorp:

Ende guden med egen veckotidning; "Allahs Veckotidning"

(För dig som har problem med synapserna så finns det en veckotidning med namnet "Allas Veckotidning" och vitsen bygger på att man känner till detta faktum)

Ah! Härligt! Ordvits for the rest of us!

Vänligen, Ylan

Jamen jag kunde inte låta bli när Baron komemr med en BRA ordvits och sedan kommer ett halvdussin in och säger "Öh?! I don't get it"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-22 23:54

Ordvitsar, nu får ni väl skärpa er. Hur gamla är ni? 350 år eller...va va va?

OK... Vad sägs om den här

Vad är det för likhet mellan en 17åring på Ibiza och
1.6Kg Nötfärs på ICA Maxi ?

Båda har vart packade 7 gånger på en vecka ...

(Springer i zigzag och duckar...)

  • Medlem
  • 2008-02-23 00:26

Det där var ingen ordvits, det var skämt... hehe

Tänkte bara stega upp lite eftersom Acke tyckte ordvitsar var lite som ...lös ammunition eller vad man skall säga

  • Medlem
  • 2008-02-23 01:03

Hallå Goflorp, missade du min nya ordvits?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-23 07:44

Gillar din första Baron och även den sista

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-02-24 07:05

...en näsa kan aldrig vara längre än 11 tum för är den 12 så är det en fot.

Angående tum (måttenheten) så var det en gång på världen en ingenjör på företaget där jag jobbar som kom på den smarta idén att på eget bevåg runda av alla tum till 25 mm jämt..bara för att spara på material.... (nej jag tänker inte tala om vart jag jobbar)

sen har vi ju den som skulle göra en layout till verkstaden, maskinerna fick inte plats hur han än vred och vände på dem.... det löste sig när han kom på att man kunde skala om objekten i autocad..... hur det sen gick att fysiskt få maskinerna att passa in är en annan femma....

Inga ordvitsar men ändå lite roligt...

Ursprungligen av onnyt:

...en näsa kan aldrig vara längre än 11 tum för är den 12 så är det en fot.

Fast egentligen är det en pitt som max kan vara 11 tum, blir den 12 blir den en fot....
fast "näsa" var ju lite barnvänligare.

OK, en klassiker då:

"Velocity means fart in Swedish."

"What we in Sweden call a skiftnyckel"....

1
Bevaka tråden