Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken minne får man med nya Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi beställde ny Mac Pro 2.8 Quad, till jobbet. Den kom i fredags och jag såg att de har levererat med 667MHz ECC minnen istället för 800Mhz? Är det något att vara orolig över eller ska jag beställa mer minne av samma modell? Vad jag har läst så levereras den med 800MHZ minnen.

Kräv nya minnen. Mac Pro ska ha 800 MHz PC2-6400. Hur ser det ut i syseminformationen? Jag skulle tro att den försöker köra minnena i 800 MHz i alla fall (överklockade), så det bör stå "800 MHz" om du kollar.

Alltså, gå Äpplemeny > Om den här datorn > Mer info > Minne.

Det står 667MHz och ej 800Mhz. Ska ringa imorgon Macsupport då vi köpte via de och fråga hur vi ska göra? Konstigt att de levererar med de långsammare minnena.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-24 21:13

Antingen vet de inte att det ska vara nya minnen, eller så försöker de smyga med det och rensa lagret på gamla minnen. Eller så är det den mänskliga faktorn.

I vilket fall så är det fel

Ville bara informerara att nu på morgonen när jag installerade 10.5.2 uppdateringen så visar System Profiler minnen korrekt. Fick tips från Apple support.

Kan vara något för de med samma fel vid nyinköp Mac Pro. Tack för all hjälp.

1
Bevaka tråden