Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnaden mellan olika Airportstationer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har det inte med senaste airporten släppts tre olika basstationer? Vilka är skillnaderna mellan dessa?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-02-09 15:19

Det är två olika, inte tre. Skillnaden mellan dessa är att den ena har ett integrerat 56 K V.90-modem och en kontakt för att ansluta en extern antenn. Båda stationerna har en 10/100Mbit WAN och en 10/100Mbit LAN port. De båda har även en USB port för USB-skrivar-delning samt en inbyggd antenn.
Basstationerna kör både 802.11b och 802.11g. Samtidigt eller en av dem åt gången. De har också stöd för upp till 128 bitars WEP-kryptering.

/arvid

Fast jag tänkte "genom tiderna", d v s två modeller pre xTreme...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-02-09 16:03

Aha!

Jo, då är det ju tre. Skillnaden mellan de två första var om jag inte minns fel vilken kryptering de stödde. Den första pallade bara max 40 bitars WEP-kryptering medan den andra kördet på i, upp till, 128 bitar. De båda körde 802.11b i upp till 11Mbit medan den nya med 802.11g kommer upp i upp till 54Mbit. Dock kör den bara 802.11g, dvs 54Mbit, när mottagaren är tillräckligt nära basstationen. Om man kommer "för långt bort" går den över till 802.11b med sina 11Mbit.
En annan nyhet med den nya är USB-skriva-delningen (vilken som jag fattat det endast fungerar i OS X)

Alla fakta är tagna fritt ifrån hjärnkontoret så det kan finns lite felaktigheter. Rätta mig gärna (hjärna?

)

/arvid

Men det finns ingen från apple som dessutom har portar för fysiskt nätverk, liknande Dlink 614?

Det hade ju varit snyggast med en airport i fönsterbrädet istället för att gömma en Dlink på undersidan...

Jo, version två har en extra port så att du kan slänga på enheter efter basstationen.

1
Bevaka tråden