Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

20 eller 22 tums skärm för ca 2000 kr?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2008-01-23 10:40

Vilken 20 eller 22 tums skärm för runt 2000 kr är mest värd att köpa? Den ska kopplas med DVI till min MacBook tänkte jag.

Läst igenom trådarna om NEC MultiSync LCD20WGX2 Pro och den verkar ju vara prisvärd. Men finns det flera alternativ man ska kolla på? LG och Samsung har ju några i den prisklassen, och Asus också. Den ska användas till vanligt arbete som Pages, surfning, musik och programmering, så kraven på att det hägner med i spel och film är inte speciellt stora.

Hm inte ett svar på närmare en månad. Vet inte riktigt vad du, eller någon annan heller för den delen, tycker men själv ligger jag i startgroparna för att köpa en Samsung 226BW

Den har varit ute ett tag nu så de flesta skavankerna borde ha försvunnit. Fick totalt 9 av 10 i betyg av Trustedreviews.

Ligger förstås inte i den undre kanten av 2000 utan snarare närmare den övre...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hm inte ett svar på närmare en månad. Vet inte riktigt vad du, eller någon annan heller för den delen, tycker men själv ligger jag i startgroparna för att köpa en Samsung 226BW

Den har varit ute ett tag nu så de flesta skavankerna borde ha försvunnit. Fick totalt 9 av 10 i betyg av Trustedreviews.

Ligger förstås inte i den undre kanten av 2000 utan snarare närmare den övre...

Jag köpte en 226BW i julklapp till sambon. Kalibrerade färgerna med en i1Display och i övrigt ser den bra ut men svart blir inte riktigt svart, och den lider av lite läckande ljus i kanterna.

Men den duger iallfall fint till normalt surfande (ingen av oss spelar, så det är inte testat) och sambon är nöjd med att få kasta ut den gamla CRT skärmen som tog upp halva rummet

Ursprungligen av air:

Jag köpte en 226BW i julklapp till sambon. Kalibrerade färgerna med en i1Display och i övrigt ser den bra ut men svart blir inte riktigt svart, och den lider av lite läckande ljus i kanterna.

Men den duger iallfall fint till normalt surfande (ingen av oss spelar, så det är inte testat) och sambon är nöjd med att få kasta ut den gamla CRT skärmen som tog upp halva rummet

Fick du en C, A eller S-panel?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Fick du en C, A eller S-panel?

Jag vet faktiskt inte, hittade ingen info i service menyn och tänker inte skruva isär skärmen bara för det.

Hursomhelst så lär ju skillnaden på panelerna vara minimal efter hårdvarukalibrering (enligt de källor jag läst).

Ursprungligen av air:

Jag vet faktiskt inte, hittade ingen info i service menyn och tänker inte skruva isär skärmen bara för det.

Hursomhelst så lär ju skillnaden på panelerna vara minimal efter hårdvarukalibrering (enligt de källor jag läst).

Undrar det jag. Av vad jag har läst så skulle inte ens hårdvarukalibrering kunna fixa till den rent av usla c-panelen. http://www.bcchardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=4259&Itemid=40

Men du kanske haft tur och fått en A eller renta riktig tur och fått en S.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Undrar det jag. Av vad jag har läst så skulle inte ens hårdvarukalibrering kunna fixa till den rent av usla c-panelen. http://www.bcchardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=4259&Itemid=40

Men du kanske haft tur och fått en A eller renta riktig tur och fått en S.

Ajdå, jag hade bara läst artikeln om A vs S paneler.

Skall se om jag får plockat isär den nån dag, så kan jag rapportera hit

Köp en 20. Oftast kommer du ändå inte upp i högre upplösning på 22 i de här summorna. Jag har en Samsung 206BW som jag är ganska nöjd med Den läcker lite ljus uppe och nere, men inget störigt.

Vi har köpt några Fujitsu Siemens Scaleoview L22W-7. Har inte hunnit provköra dem så mycket ännu, men priset är bra.

http://www.dustinhome.se/pd_5010127399.aspx

1
Bevaka tråden