Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro har svårt att vakna..

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det händer ofta när jag har stängt locket och bara ett par minuter senare (tillräckligt för att lampan ska börja pulsera..) så öppnar jag den igen och då ger den ifrån sig ljud och tangent belysningen kommer på. skärmen tror jag har tänts en gång men den slocknar igen. och den slås aldrig på. lampan lyser inte heller.

så jag har många gånger slagit ihop den igen och låtit den somna om (det gör den) och senare (ibland en hel natt senare) så öppnar jag och ger det ett nytt försök. fortfarande inget. inga knappar reagerar. utom när jag på måfå bestämde mig för att trycka ctrl+äpple plus avstängningsknappen, då tändes lampan. thats it. jag har tryckt många gånger på avstängningsknappen för att få den att vakna och den gör inte det. tills jag stänger av den helt och det låter inte som om den tycker om det... när jag sen startar upp den verkar allt vara som vanligt, bara det att det jag jobbat på och ville kolla en extra gång på inte är där längre, bara att starta om alla program och allt.. jag som skulle gå o lägga mig jag med?

vad beror detta på? vad gör jag för fel?
jag har en MBP senaste 2.2ghz med 1gb ram.. köpt i dec. med senaste uppdateringarna..

mycket mycket tacksam för svar..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-23 08:24

Tror inte du gör något fel, har samma problem med min PowerBook G4 1,25 till och från. Jag tror att det har att göra med hur mycke/lite batteriet är laddat, då det blev lite bättre med ett nytt batteri.
Det kan också ha med minnet att göra eller din HD. Du kan prova med att ta ut ett av minnena och kolla om det händer igen och sedan byta minnen. Jag har kört AHT, TechTool och andra program men dessa hittar inga fel på hårdvaran och jag har ominstallerat mitt system flera ggr.
För mig händer det dock så sällan att jag inte har brytt mig om att fortsätta leta en lösning, kan ta lååång tid att hitta och jag hinner då starta om min Mac många ggr
Men din är så ny så du borde kunna få dina minnen utbytta där du köpt maskinen för att testa den varianten i alla fall.

hm.. det tål ju att tänkas på?

skönt på nåt sätt att inte vara ensam om problemet!

Det har hänt mig också, jag har även fått kernal panic ? Apple support har inte en susning vad det kan vara.

Hunter! nu måste jag ändå fråga, Kernal Panic. exakt hur yttrar sig en sådan?

när jag försökte att väcka datorn så fick jag en kernal panic ruta med text på 3 olika språk och man måste stänga av datorn via avstängningsknappen om det går!

men, hur ser en kernel panic ut? är det som en bluescreen?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-23 21:57

Kernel panic

eller

Jag har liknande problem på min 17'' core duo. Då löser det sig genom att stoppa in/dra ur en usb-enhet.

hm.. funkar inte med att dra ur usb musen (trådlös) och stoppa in den igen..

Matsolov: åh! jaha! tack. så dumt, borde ha kollat där med en gång! det har jag aldrig haft en. *peppar peppar*

1
Bevaka tråden