Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite frågor ang. Airport Extreme..

Funderar på en 12" G4 Powerbook...

Och stoppa i ett airport extreme kort och kunna surfa trådlöst hemma med trådlöst tangentbord/mus och bara ha den bärbara vid tv och använda tv som skärm.

Kan inget om airport extreme.. jag har snabbt bredband, är det snabb överföring eller någon flaskhals.. kommer man upp i samma hastigheter som när man är direktuppkopplad med ethernet sladden till kabelmodemet eller?

Någon som har bra tips på ett trådlöst tangenbord och mus?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: strugglebrother:
Kan inget om airport extreme.. jag har snabbt bredband, är det snabb överföring eller någon flaskhals.. kommer man upp i samma hastigheter som när man är direktuppkopplad med ethernet sladden till kabelmodemet eller?

Det beror på vad ditt kabelmodem ger för hastighet ut mot nätet. Ett vanligt AirPort-nät (802.11b) ger inte samma hastighet som 10 Mbit ethernet-nät. Inte ens hälften tror jag. AirPort Extreme (802.11g) borde ge en hastighet 3-5 gånger större än vanlig AirPort och därmed kanske bli lista snabbare än 10 Mbit ethernet.

Låt oss säga så här..

Jag har Chello.. surfar i hastighet med 50-70k i sek.. när jag tankar ner nått...

Funkar airport extreme eller slöar det ner surfandet?

Om du bara kommer upp i dom hastigheterna tror jag till och med vanliga AirPort skulle vara ok för dig. AirPort Extreme borde räcka gott och väl.

Kunde inte låta bli att fnissa lite, ursäkta..

men asså.. (50-70kb/s), snabbt bredband? naeee

"Bredband" är ett stort ord.. men jag tycker att inget mindre än 10mbit är brett.. och 10mbit = 1000kb/s

1
Bevaka tråden