Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewirekabinett

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har köpt en Firewirekabinett på Clas Olsson. Den fungerade bra tills för en vecka sedan, då började bete sig underligt. Den stänger av och på sig själv och låter konstigt.
Någon som vet vad det kan bero på?

/tobias

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Tobias Gustafsson:
Hej!

Jag har köpt en Firewirekabinett på Clas Olsson. Den fungerade bra tills för en vecka sedan, då började bete sig underligt. Den stänger av och på sig själv och låter konstigt.
Någon som vet vad det kan bero på?

/tobias

Kanske för att det är köpt på Clas Ohlsson?

Edit: Inlägg nummer 700! Pass upp Mondo65, nu kommer jag

[ 11. mars 2003, 11:43: Meddelandet ändrat av: Christoffer Larsson ]

Lättast är väl att byta kabinettet mot ett nytt.

Flyttar till forumet för tillbehör

/c, moderator

  • Oregistrerad
  • 2003-03-11 13:59

Det är inte hårddisken som blivit knasig då? Det där med att hårddisken står och "slår" känner jag igen, och då har det varit knas med själva disken.

Jag köpte själv ett kabinett på http://www.vasadt.com (Vasagatan i Sthlm) för 895 kr. Det verkar fungera bra hitills, men då det inte har några lufthål vågar jag nog inte köra min feta 7200 rpms disk i den. Den blev väldigt varm igår när jag körde.

Jag har ett likadant hemma. Det fungerar också skitdåligt. Fungerade ett par dar när den var ny, men nu hittar datorn inga hårddiskar som jag ansluter till den lådan.
Mitt tips: Glöm Clas Ohlsonlådan och köp en LaCie d2 istället.

Hej!

Tror inte att det är fel på disken, har nämligen två stycken firewire-disker inkopplade samtidigt, en kabinett och en maxtor, och det är då problemet uppstår. När jag bara har kabinetten inkopplad så fungerar allt bra och tvärtom.

/tobias

1
Bevaka tråden