Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icemouse trubbel! Någon mer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-22 13:37

Kopplade precis in min nya Macally Icemouse jag köpt från Macoteket. Min tidigare mus var också en icemouse men utsliten vid detta laget.

En konstig sak jag lagt märke till med den nya musen är att medan jag håller ner vänster musknapp så fungerar inte scrollen. Detta gälelr för alla program och ställer till rätt stora problem just när jag lirar WoW då jag måste kunna zooma och se mig omkring samtidigt. Min förra mus hade inte detta problem varför jag tycker det är extra märkligt.

Någon annan som har en hyfsat ny Icemouse som kan testa? Om ni håller ner vänster musknapp, kan ni använda scrollen samtidigt då?

Kanske att den nya musen har fler funktioner eller "extraknappar" än den förra? Råkade själv ut för en Logitech-mus som hade extra funktioner för vänster-/högerklick på scrollhjulet vilket ställde till stora problem i cad-programmet jag använder. USB Overdrive (sök på Versiontracker.com löste problemet då man generellt eller för vissa program kan mappa om musens knappar/funktioner..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-22 15:55

Ok, ska testa det. tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-25 00:34

USB Overdrive verkar inte kunna hjälpa. Finns inga options för kombinationer av knappar, vilket är vad jag skulle behöva isf.

Ingen som har en Ice Mouse som skulle kunna testa scrolla med vänster musknapp nedtryckt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-07 19:33

Har nu fått en nya icemouse, men samma problem kvarstår. Macally måste alltså ha ändrat något i elektroniken i musen. Är det någon i GBG området som har en "gammal" variant av musen i bra skick, som går att scrolla med vänster-knappen nedtryckt, så skulle jag gärna vilja byta mot min nya mus!

1
Bevaka tråden