Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign CS3 buggar efter att man försökt dölja det.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem med att ID CS3 "låser" sig i dolt läge efter att man gjort följande:

• Dölj InDesign genom att klicka på skrivbordet samtidigt som man håller "alt" nedtryckt.
--- Första signalen på att nått är fel är att själva dokumentet ligger kvar synligt trots att jag försökt dölja, dock försvinner allt annat (verktyg) och ikonen i dockan visar att programmet är dolt (transp. tack vare TinkerTool)

• Jobba lite med Indesign igen genom att klicka på dokumentet, programmet är då fullt synligt igen med alla verktyg m.m.

• Öppna en ID-fil från skrivbordet (eller vart som helst) genom att dubbelklicka.

Då händer följande: Programmet går ner i fullständigt dolt läge och går inte att plocka fram igen. Klickar jag på ikonen i dockan så blir programmet inte aktivt utan det sist öppna programmet behålls som aktivt. Enda utvägen är att force-quitta och starta om.

Sjuuuukt irriterande. Bara jag som har detta problem? Det jobbigaste är att ibland så slipper jag buggen, detta då steg 1 här i min lista inte ger första varning till bugg utan fungerar som väntat.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-02-22 11:45

Råkar ut för exakt samma problem emellanåt. Har ännu inte hittat någon lösning eller förklaring till varför den gör så. Men som sagt, sjukt irriterande.

När vi ändå verkar ha samma strul med våra InDesign så måste jag fråga:
Har du råkat ut för att vissa EPSbilder med bana från Photoshop ignoreras av InDesign när man gör PDF eller skriver ut? Banan kommer inte med utan bilden visas med bakgrunden. Detta händer slumpvis för mig. Gör jag om proceduren så funkar det, eller också hamnar felet på en annan bild.

CS3 är lite väl beta enligt mig. Har inte testat men är det fortfarande så att PS tvärdör om man kör ett makro (droplet) på massa bilder och samtidigt gömmer programmet?... Den buggen har funnits sedan typ CS1 men jag har lärt mig att inte dölja det samtidigt som det står å tuggar... Surt... Luktar beta... Men de har ju bara haft några år på sig sedan dess...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-02-22 11:59

Vet inte om det har något med leopard att göra, men min indesign kraschar väldigt ofta när man får fram dialogrutor. Öppna, Spara, Importera osv.
Det här felet började efter att jag installerat leopard och drabbade både indesign CS och CS3.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-02-22 13:35

Samma här på vår Leopardburk, inga problem under Tiger.

Skriver vidare på ursprunglig tråd, moderator kan stänga denna

1
Bevaka tråden