Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iCal - Enterouge - Outlook etc

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör både ibook och xp i nätverk och jag använder mig nu av både mail, enterouge på ibooken och outlook express 6 och outlook xp på min peze. Nu är det så att jag skulle vilja veta hur man kan sammanlänka adressböcker och kalendrar i dessa program?.. Vilka är mest kompatibla?. Vill helst använda mig av adressboken i osx och iCal men det går inte att exportera dessa till varken pezen eller enterouge av någon underlig anledning. Som det ser ut nu så skulle det vara bra om iallafall enterouge och outlook kunde komminicera. Är det möjligt?

Problemet är att ena dagen kanske jag är i skolan och jobbar med ibooken och lägger till en kontakt eller händelse i iCal, andra dagen sitter jag vid pezen och lägger till i outlook.... men jag vill att båda ska vara lika uppdaterade på kontakter och händelser i kalendern

vh/Zingoalla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-29 20:51

väcker denna tråd igen.

är detta möjligt?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-03-29 21:18

Det finns en uppsjö av synkprogram för Entourage, iCal, handheld o gu vet va på versiontracker.com
Haru kolla?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-29 21:43

har letat lite där.

jag vill alltså ha ett program som synkar min pc version av microsoft outlook på pc och även dess adressbok med macens mail och adressbok.

vore ännu mer underbart om den kunde synka mina bokmärken också.

Hjälper er kanske inte så mycket, men jag slänger in detta ändå.
Vi har på företaget en Exchange-server. Så alla kalender-events som läggs in i Outlook i PC-miljö sparas på Exchange-servern. Det finns en updater på Microsofts hemsida som uppgraderar Entourage på Macen så att man kan koppla ihop den med Exchange-servern. Det funkar klockrent för mig. Allt som läggs in i PC-miljön dyker automatiskt upp då jag väljer att kolla mailen och kalendern i Entourage.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-14 10:27

Jag synkar iCal & adressbok med outlook via en Palm. Kanske inte smidigt om man sitter i närverk... men bra om man har en dator på jobbet och en hemma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-15 14:51

njea inga direkta framsteg

Ursprungligen av uncontrolled:

njea inga direkta framsteg

så här gör jag nu.. eftersom det var jag som startade tråden

Låter iCal publicera på http://www.icalx.com/... sen kör jag mozilla firefox med calender som extension som importerar ifrån den länken

problemet är att jag endast kan skriva in nya saker i iCal.. skriver jag in nya i calender på pezen och låter iCal importera så redigerar den inte den infon som redan finns..utan skapar en NY kalender med den infon.....lite störigt i o f s

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-20 23:41

Enterouge he he.. Entourage menar du väl? Köp en billig Palm istället!

(Tsk tsk... Palm Zire som går att synka med både Mac och PC kostar 400 kr hos Macoteket...!)

vad ska jag med en palm till... äger en ibook och en t610.. fan vad ful man blir med en palm

Fortfarande inget bra sätt att synca (adressboken) outlook express, mail.app och t630 genom att bara behöva klicka på den lilla Sync ikonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 20:27

Jag söker också med ljus och lykta efter ett sätt att synca Entourage 2004 som jag jobbar med och mer,, tok Diggar projektcenter men använder även mail, kalendern numera.. Skulle vara trevligt med ett sätt att synca det med iCal, Mail, Adressboken..

Skål

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-14 01:49

Fick du någon bukt med problemet Zingoalla?

Själv har jag min p990i i min PC.
Sen har jag alla kontakter och kalenderinlägg på min macbook (runnin leopard).
Eftersom p990i vägrar synka med mac, så synkar jag den med PC, och då vore det prima om Outlook kunde synka med iCal, Mail och Adressboken samt vise versa.
Då får man ju alla maskiner (p990i, Mac, PC) på samma informationsplan med varandra.

Tanken är att allt ska synka över nätverket, genom en knapptryckning eller automatiskt, det gör detsamma.
Har ni någon lösning?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-02-22 13:37

ical varför kan jag inte se det jag skrev in i januari ?

de events som jag skrev in i kalendern i januari har nu raderats. varför ? om jag inte vill att den ska radera utan att det ska stå kvar hur gör jag då ?

och hur gör jag för att lägga in en ny fråga här utan att göra det i en befintlig tråd ?
// Anneli nybliven macbook ägare

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-25 22:38

På inställningar har du avancerat fliken, där har du "Göm uppgifter, radera aktiviteter, göm aktiviteter" . Good luck

1
Bevaka tråden