Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Airport i Mac Pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 10:51

Vi råkade beställa en Mac Pro utan Airport. Kan man köpa det och installera själv? Hittar inget sånt på AppleStore. Är det svårt att stoppa i själv?

På Applestore hittar jag texten om Airport Extreme kortet:

Citat:

Det här AirPort Extreme-kortet är inte kompatibelt med datorerna Mac Pro eller Power Mac G5 Dual och Power Mac G5 Quad som lanserades i oktober 2005. För att lägga till ett AirPort Extreme-kort till något av dessa system bör du kontakta en Apple-återförsäljare eller en auktoriserad Apple-serviceverkstad.

Jag antar att det gäller alla Mac Pro från Oktober 2005 och framåt? Men jag vet ju inte.

Senast redigerat 2008-02-21 11:05
  • Medlem
  • Vattholma
  • 2008-02-21 17:51

Jag fick förklarat för mig att garantin är förverkad om man installerar airportkortet själv när jag köpte min MP.
Om det är svårt att installera vet jag inte riktigt, men om du undrar över det så kanske det är bäst att lämna in den. Dumt att riskera nåt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-21 20:37

kortet kan du säkert köpa som reservdel hos typ Lanmaster. För att installera det är det två skruvar du fäster det med, och sedan kopplar du på kabel nr 1 & 3 som ligger uppe under Sata-kontakt nr 2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 20:52

Ok! Jag tror vi gör så att vi lämnar in den och får det gjort i alla fall. var gör man det i så fall? Macoteket?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-21 23:20

Macoteket, Humac, Kullander&Kullander, LAN-Master... Välj din favorit

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-22 10:36

Ok, och om jag lämnar in den så gäller garantin som vanligt?

Det stämmer att garantierna gäller även fortsättningsvis om du lämnar in din MP på en auktoriserad verkstad för installation av Airportkort.

Jag såg på Mediamarkt i Växjö att de sålde Airport Extremkorten som tillbehör i hyllan och om de gör de så kan man nog installera de själv utan att garantin ryker.
Men jag vet inte... På min gamla G5 DP 2,7 så installerade jag det själv och då var det inte frågan om något om att garantin inte skulle gälla, köpte airportkortet på Macoteket...

1
Bevaka tråden