Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart tog all spam vägen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ca 10 brevlådor som jag kollar dagligen - några för ett par föreningar, några för mitt band och mitt företag, och ett par privata.

Hittills har jag (sammanlagt på alla brevlådorna) fått ca 150-200 spam varje dag.

Fr.o.m i tisdags minskade det drastiskt. Tisdag ca 10 spam, onsdag ca 5, torsdag kanske 2 eller 3, hittills idag 1.

Vad har hänt? Brevlådorna ligger på olika ställen - några hos Telia, några på ett webbhotell vars server står i USA, och sen är det min mac.com-adress också. Jag tror inte att alla de leverantörerna införde något slags super-spam-filter exakt samtidigt.

Jag inser att det är lite "dagens i-lands-problem" över det här. Naturligtvis är jag glad att slippa allt skräpet, men man kan ju inte låta bli att undra om det försvinner "riktiga" mail också...

Har någon stor-spammare åkt fast? Eller vad är det som har hänt? Är det någon som upplevt något liknande?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-02-22 09:58

Bara attt vara glad!

  • Medlem
  • 2008-02-22 10:01

Det går ju lite i vågor. Senaste tiden har jag fått en massa påståenden om att jag vunnit ett lotteri med sjukt höga vinster. Under ett par veckor fick jag flera om dagen. Nu har det minskat. Förmodligen orkar dessa idioter inte skicka ut hur mycket som helst under hur lång tid som helst, de kanske vilar.

Ursprungligen av stfm:

Det går ju lite i vågor. Senaste tiden har jag fått en massa påståenden om att jag vunnit ett lotteri med sjukt höga vinster. Under ett par veckor fick jag flera om dagen. Nu har det minskat. Förmodligen orkar dessa idioter inte skicka ut hur mycket som helst under hur lång tid som helst, de kanske vilar.

...plus diverse varianter av Amerika/Afrika brev. Jag har varit ganska förskonad från spam. Jag får iofs spam men Yahoo's filter sorterar ganska effektivt ut det mesta, det är bara några få som går genom och hamnar i mailboxen.

Själv har jag endast fått 2 spam under 3 år. båda från afrika fick tom ett nummer, kanske man ska testa ringa med skolans telefoner lr något

  • Oregistrerad
  • 2008-02-22 14:54

Jag får cirka 600-1000 i veckan och har inte sett någon minskning. Dock gäller det kanska många domäner (50+)

1
Bevaka tråden