Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg iMac efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Det är så att efter att jag startade om datorn idag så känns det som det är delay på allt jag skriver / gör vilket är sjukt frustrerande. Instllerade uppdateringarna för Leopard innan jag stängde av den sist och vet inte om det har med saken att göra.

Det är även så att ingen prestanda används heller så jag tror inte det är någon underlig process som ligger och spökar då jag har 90%< CPU ledigt och 1,3 GB/2BG RAM. Är det någon som varit med om liknande och finns det något man kan göra? Känns inte som en mac längre!

Har liknande problem. Min iMac Alu känns allmänt seg efter uppdat till 10.5.2. Även överföringar till och från min NAS ligger numera bara på ca 900kb/sec. Internet är också segt. Funderar faktiskt på att gå tillbaka till Tiger igen.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-02-21 19:43

Har både en Imac Intel och en MacBook Pro. Sedan jag gjort alla uppdateringar på Leopard samt lagt in VISTA via BOOTCAMP har jag bara problem.
Hela Leopard hänger sig, beter sig skumt, och allt går segt.
Just nu sitter jag med en iMac som inte ens startar.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-21 20:05

Jag märker ingen prestandaförsämring.. skulle snarare säga tvärt om med nya multi threaded opengl Och Vista x64 Business fungerar också helt perfekt faktiskt. Med andra ord kan jag säga att jag är supernöjd med min dator för tillfället

Det är inte så att ni har någon skum programvara som ligger och spökar?
Kört en minnestest?

på tal om såna här fördröjningar. jag märker att det är rätt slött på min mac inne på xp partitionen. när jag kör den, den bootar normalt osv men allting är typ helt segt. drar jag runt ett fönster så åker markören typ framför fönstret 3 cm om jag drar den tillräckligt snabbt.

Oj! Startade om då den blev seg efter uppdateringen och nu är den som en helt annan dator! Startar så snabbt att jag ifrågasätter ifall jag bara "väckte den" då jag knappt hinna vända ryggen åt den. Ingen aning varför det blev såhär men den får vara seg vilken dag som helst framöver om den blir en vildkatt nästa gång jag startar om!

1
Bevaka tråden