Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple MacBook/Pro Keyboard Firmware 1.0 släppt

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-19 23:03

What's new in this version:
MacBook, MacBook Pro Keyboard Firmware Update 1.0 This MacBook and MacBook Pro firmware update addresses an issue where the first key press may be ignored if the computer has been sitting idle. It also addresses some other issues.

Finns i programuppdatering.

Funkar fint för mig, MB 2,1.

Senast redigerat 2008-02-20 10:54

Fungerar för mig med. MB 2.1

Mig med. MBP 3.1

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-20 16:50

Jag får den igen, å igen, å igen....

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 15:37

Fixat.
Fick gå till Apple/se/support/downloads och hämta där. Nu är den gjord.

Yes!!

  • Medlem
  • 2008-02-21 15:44

Det tog tid ... ganska irriterande problem, som man ganska lätt skyller på sig själv i början.

älskar apple för att de släppt denna fix! jag var så arg som nybliven switcher på att allt jag skrev inte registrerades o att det kändes som textigenkänningen "släpade efter".

Nu är jag glad

  • Medlem
  • 2008-02-23 00:55

Sneaky ... det krävs 10.5 för att installera det. Eftersom det här är typ den enda buggen jag har i 10.4 känns det inte helt relevant att uppgradera.

jag kan inte installera den direkt ur systeminställningarna för att det kommer upp samma uppdatering där igen. som med firmware uppdateringen jag gjorde, fast då skulle man tydligen starta datorn med att trycka ner knappen tills den pep.
får ladda ner den från hemsidan

Jag fick svaret "succesfully installed" och sen letade den efter nya, hittade inget. stänger med krysset. kollade sedan igen idag (windows-vana..försöker sluta) och där var det en till? samma procedur igen. sen en gång till. har nu installerat den 3 gånger..vet inte vad som är på tok. ska man ringa apple kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-25 00:08

Funkade nice för mig

Om man kör Tiger (för att man föredrar det) kan man installera Leopard, köra firmware updaten och sedan gå tillbaka till Tiger och allt är uppdaterat ?

Kan man på något vis avinstallera denna uppdatering? Och sedan installera om den. Har försökt, men får inte till det.

Eller, kan man resetta datorn, så den har samma firmware som när den var ny?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-04-17 23:02

Nope, har aldrig hört talas om det.

1
Bevaka tråden