Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CS 2 på Intel MacMini?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick en MacMini inköpt i USA för 1 månad sen. Tanken var att köra CS2 på den, och därmed ersätta min gamla ibook G4 (som jag då tänkte ha till typ musikdator hemma). Fast nu läste jag har att CS2 funkar bäst med Power PC-processorer och inte Intel... Och det märks faktiskt, CS2programmen är mycket instabilare på minin än på ibooken.

Minin har nu bara 1 GB RAM (skulle vart 2, men det blev fel vid köpet).

Så vad tycker ni, är det värt att köpa till 1 GB ram eller kommer det ändå att kännas hackigt med CS:arna? I så fall kanske jag skulle ha minin till mediadator hemma och fortsätta med ibooken på jobbet ett tag till.

Har beslutsångest...:'(

/Sofia (Cospmosp)

Senast redigerat 2008-02-21 16:32

Köp mer minne, utan tvekan. Jag kör också CS 2 på en Intel-maskin, visserligen en Quad 2,66 Ghz Mac Pro, men jag märkte en oändlig skillnad när jag uppgraderade från 1 GB minne till 3 GB minne. Tror du kommer uppleva något liknande om du dubblar till 2 GB minne.

Men ändå måste jag lägga in en liten brasklapp om att en Mac mini inte är en optimal dator att köra InDesign och dess kompisprogram på. Speciellt inte när Rosetta måste jobba så hårt.

Jo jag misstänkte det. Det var ju det jag ville ha från början så klart. Nu känns det ju ungefär samma som på gamla G4 och den inköptes för tre år sedan. Eh ursäkta, men jag känner en stor frustration bubbla upp inombords... Tack för svar hur som helst.

1
Bevaka tråden