Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comhem+ Airport

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har Comhem där hemma...
Har problem med min vita airport station att fungera med Comhem! Någon som vet varför och hur man kan lösa detta??
Är mycket tacksam för svar..

/Pelle

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-02-02 11:56

Jag har en AirPort-station med comhem-abonnemang. Visserligen den gamla grafitversionen, men det funkar bra.
Jag kommer inte ihåg hur den är konfigurerad, men kan kolla och återkomma.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-02-02 12:17

Jag tog en bild av inställningarna. Jag vet inte om de är korrekta enligt manual, men det funkar!
Eftersom jag har en dator utan AirPortkort så har jag en hub kopplad till AirPort-stationen, som jag fattar det så är det ändå AirPorten som är router till den datorn.

PS Jag får inte till det med bilden. Jag kan mejla den om du vill.

[ 02. februari 2003, 12:21: Meddelandet ändrat av: TomasW ]

  • Medlem
  • 2003-03-06 09:38

Detta problem är känt hos Apple. Enligt uppgift från Apple så skall en uppgradering av firmware till 4.0.8 fixa detta problem. Uppdateringen finns här
http://www.info.apple.com/kbnum/n120140

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-04-09 09:43

Har också haft problem med min Airport och ComHem. Löste sig dock efter tipset att uppdatera firmware. Jag uppdaterade min extreme från 5.0.1 till 5.0.3. Därefter går det hur bra som helst. Jag har en Imac hemma och sen har jag en Tibook som jag bär med mig mellan jobbet och hemmet. Den har jag konfigurerat med två nätverksplatser - Hemma och Jobbet. Det som förbryllar mig lite är att jag aldrig behöver logga in på ComHem - it just works! Hur häftigt som helst att bara öppna locket på Tibooken och så är man färdiguppkopplad direkt.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-04-09 20:11

I Växjö är allt bäst

1
Bevaka tråden