Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frontrow på skärm extern skärm med Leopard?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har en imac som jag tänkte koppla in till min lcd-tv... Min fråga är om det går att göra så att frontrow är på hela tiden på tvn? Eller måsta man springa och köpa en apple-tv då?

Jag tror Front row visas på huvudskärmen, så välj TVn som huvudskärm.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag tror Front row visas på huvudskärmen, så välj TVn som huvudskärm.

Jaha men jag vill inte hålla på att koppla om och sånt... Så om frontrow är på hela tiden på huvudskärmen, kan jag fortfarande jobba som vanligt med själva imacen då? Har leopard.

Nej, den andra skärmen släcks när du startar front row.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nej, den andra skärmen släcks när du startar front row.

Alright, så jag jobbar som vanligt på min imac och sen när jag vill se på film, sätter jag på tvn, klickar på meny på min apple-remote och boom så stängs imac-skärmen av och frontrow sätts på? Förutsatt att jag ställt in tvn som huvudskärm?

Asså låter nästan som det är värt att köpa en apple tv (som man hackar) för att slippa allt besvär. Rätta mig gärna om jag har fel.

Ursprungligen av maxskinner:

Alright, så jag jobbar som vanligt på min imac och sen när jag vill se på film, sätter jag på tvn, klickar på meny på min apple-remote och boom så stängs imac-skärmen av och frontrow sätts på? Förutsatt att jag ställt in tvn som huvudskärm?

Asså låter nästan som det är värt att köpa en apple tv (som man hackar) för att slippa allt besvär. Rätta mig gärna om jag har fel.

Att använda VLC eller Quicktime istället för Front Row är en lösning. Du kan ju i o f s inte starta VLC m h a kontrollen men om du ändå ska "jobba" med dator så sitter du ju vid den.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Att använda VLC eller Quicktime istället för Front Row är en lösning. Du kan ju i o f s inte starta VLC m h a kontrollen men om du ändå ska "jobba" med dator så sitter du ju vid den.

Om du har mobilen i närheten hela tiden så kan du använda Sallingclicker för att starta och sköta VLC

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Om du har mobilen i närheten hela tiden så kan du använda Sallingclicker för att starta och sköta VLC

Nej, hela vitsen är att få apple tv känsla utan att behöva köpa själva apple tvn. Hihi O:-). Men jag orkar inte med att det ska bli en massa meck med att switcha mellan skärmarna. Har aldrig använt två skärmar i leopard så jag vet inte riktigt hur det funkar. Men jag vill alltså kunna sitta helt vanligt och jobba på imacen med tvn avstängd. Sen vill jag kunna knäppa på tvn trycka på menyknappen och få upp frontrow där.

Varför kan man inte välja att visa Frontrow på sekundärskärmen? Finns det några tekniska problem med det, egentligen?

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Varför kan man inte välja att visa Frontrow på sekundärskärmen? Finns det några tekniska problem med det, egentligen?

Nej det kan jag inte tänka mig. Det är bara så det är.
Men som Hans skrev ovan; kör med VLC istället. Bara dra filmfönstret till den skärm du vill ha det på och dubbeklicka på det.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nej det kan jag inte tänka mig. Det är bara så det är.
Men som Hans skrev ovan; kör med VLC istället. Bara dra filmfönstret till den skärm du vill ha det på och dubbeklicka på det.

Det blir så meckigt om du förstår vad jag menar. Det du säger förutsätter att man kan se tv-skärmen från skrivbordet där datorn är och det kan man ej i mitt fall. Säg att min bror kommer in och vill se en film så ska han kunna göra det utan att störa mig vid datorn. Tycker det borde gå att lösa utan att behöva köpa apple tvn. Kan spaces vara till hjälp?

Med VLC kan du dessutom välja på vilken skärm filmen ska visas i en av menyerna. Alltså behöver du inte ens se TVn från datorn.
Se bifogad bild.

Spaces hjälper inte.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Med VLC kan du dessutom välja på vilken skärm filmen ska visas i en av menyerna. Alltså behöver du inte ens se TVn från datorn.
Se bifogad bild.

Spaces hjälper inte.

Jag vet! VLC är grymt, men jag vill ha fronterow på tvn. Hittade detta : http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303514
Nu tror jag att jag ska få det att funka som jag vill.

Ursprungligen av maxskinner:

Hittade detta : Front Row: Videos only play on primary display
Nu tror jag att jag ska få det att funka som jag vill.

Men var det inte precis det som marcushedenstrom föreslog?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-18 17:34

Hittade detta program idag. TV row heter det och det fixar så man får Frontrow på TVen.

Front row as it should have been!

Ursprungligen av _mattis:

Hittade detta program idag. TV row heter det och det fixar så man får Frontrow på TVen.

Front row as it should have been!

Grymt, nu slipper man köpa en apple-tv typ.

1
Bevaka tråden