Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard => problem med iCal

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag uppgraderat till leopard har mitt iCal börjat få fel på sig och avslutas med jämna mellanrum (kommer skyllt om att programmet måste avslutas med alternativ att stänga eller starta om programmet). Dessutom har iCal fått vissa problem med att uppdatera prenumerationer (förloppshjulet snurrar och kalendern kan inte visas. Måste starta om iCal för att det ska fungera) och nu senast så hade alla prenumerationer bytt namn med varandra.
Någon som haft liknande problem och vet hur man kan lösa dem?

Är det verkligen ingen som vet hur man löser detta? Det är mycket irriterande problem.

aldrig hört problemet innan men när det behövs stängas av, vad får du för felmeddelande då?

Felmeddelandet finns bifogat. Ibland när jag tycker på "starta om" så kommer ytterligare ett felmeddelande som ser annorlunda ut, men säger i princip samma sak. Inser att jag säkert borde bifogat rapporten också, ska göra det nästa gång felet inträffar.

  • Medlem
  • Jokkmokk
  • 2008-02-22 22:16

Var det inte något som kunde fixa till prenumerationerna i alla fall i nya 10.5.2 uppdateringen. Har läst det någonstans.

Om det fanns en sådan så löste det inte mitt problem eftersom det kvarstår efter uppgradering till 10.5.2.

Finns iCal på osx-skivan så att man skulle kunna installera om programmet?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-03-03 22:35

Finns det öht en sammanställning hur man får installerarar och får igång iCal i nyaste Leoparden? Det fungerar ju varken genom start på egen hand eller via Mail!

1
Bevaka tråden