Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om bra webbhotell för mycket video?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Nu är det så att jag har gjort en hemsida om/åt grabbarna Fredrik Wikingsson och Filip Hammar (www.fredrikochfilip.se) och något som ska upp där är många timmar videomaterial. Så det kommer att ta stor plats. Just nu ligger sidan uppe på surftowns ganska enkla webbhotell, men jag har sökt runt en del på internet, och enligt många så är dom inte så bra på hög datatrafik... Det är tänkt att det mesta som Fredrik och Filip har gjort i tv ska upp på sidan, och det är ganska mycket. Kommer det att vara helt omöjligt att få upp så många/stora filer? Kan någon tipsa om ett bra webbhotell? Även om det inte kommer gå att få upp så många och stora filer, finns det något bra med stort utrymme och väldigt hög trafikgräns?

Hittade den här: http://www.servage.se/ men den känns ju lite för bra för att vara sann. vad tror ni om den, någon här som har provat?

PS. vet inte ens om det kallas för datatrafik, men det låter ganska rätt för mig....

// victor

Senast redigerat 2008-02-08 23:23

Om inte kvalitén måste vara på topp så finns det ju alltid Youtube, då får man även en extra marknadsföringskanal. (det lär bli fler som hittar materialet med, mao fler som hittar hemsidan) Skulle jag leta efter videoklipp med Filip och Fredrik så hade jag inte försökt hitta deras hemsida, jag hade gått till Youtube med en gång. (jag vet många andra som hade gjort samma sak) En annan fördel är att det inte är något krångel med codecar och sånt, de allra flesta har Flash. (speciellt Mac-användare )

Om det här blir så populärt som det kan bli så skulle jag pröva att maila de tilltänkta företagen. Säg som det är, för det är inte alltid dom gör det. Speciellt inte om dom är misstänkt billiga.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-20 20:44

tjena,
kolla in dreamhost. helt sjuk trafik/storage för pengarna.
har inte testat det men avser göra det för en klient framöver. kör man flashvideo funkar det ju helt okej med progressive download över http. om nån har erfarenhet - dela gärna med dig före jag ger mig in i ett treårsavtal!

1
Bevaka tråden