Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa i iTunes-biblioteket

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-19 21:55

Hej!

Jag känner att mitt iTunes-bibliotek börjar bli för stort och hade tänkt börja rensa. Dels rensa ut sånt jag inte lyssnar på längre men främst musiken som är i dålig kvalité.

Finns det något program som söker igenom en katalog/itunes-biblioteket efter låtar under en viss kbps eller liknande? Tips om andra program som kan underlätta rensningen tas också gärna emot. Att göra smarta spellistor för att lista inte/sällan spelade låtar har jag redan kommit på : ).

Tack på förhand

  • Medlem
  • 2008-02-19 22:09

Du kan göra smarta spellistor som visar det du efterfrågar. Sedan kan du kanske radera från dessa.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-19 23:32

Det lättaste vore väl att helt enkelt sortera alla låtar i biblioteket efter ljudkvalité, så slipper du krångla med andra program. Spellistor funkar också som Baron skrev, men nackdelen är att om man tar bort en låt från en spellista så försvinner den inte från biblioteket.

Jodå, det går utmärkt att rensa via smarta spellistor (och vanliga spellistor). Markera och tryck Alt+Cmd+Backspace och vips!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-20 11:51

Där ser man! Tackar för det.

Går det att ta bort ur iTunes och samtidigt ta bort filerna även om man inte låter iTunes sortera dem?
Har nämligen ca 1800 mp3 i 128kbit/s som jag vill ta bort och vore fint om man kunde göra det i ett svep.

Ursprungligen av elviss:

...även om man inte låter iTunes sortera dem?

Vad menar du med "inte låter iTunes sortera"?Menar du om man inte har kryssat för "Ordna mappen iTunes Music" och/eller "Kopiera filer till mappen iTunes Music"?

Det ska inte spela någon roll. Du ska kunna radera filer, även om de inte ligger samlade i iTunes-mappen.

Senast redigerat 2008-02-20 13:32
1
Bevaka tråden