Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela musik trådlöst på skola

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vår skolas musikutbildning tittar på en lösning där all musik som skolan äger (i form av CD´s och LP´s) ska bli tillgänglig trådlöst i alla undervisningsrum och övningsrum. Ett helt gäng ska alltså kunna vara uppkopplade samtidigt och bläddra/lyssna. Vi är i valet och kvalet både vad gäller hård -och mjukvara (itunes?) Själva rippandet tänker vi oss göra (vilket jobb!!) i apple lossless-format.

Tacksam för synpunkter och idéer!

Man kan ju dela ut iTunes-biblioteket via nätverket. Inställningar>Delning.

Nackdelen med iTunes-utdelning är att den är begränsad till att max 5 olika datorer kan ansluta per dygn. Jag sitter lite i samma sits då jag vill kunna dela ut talböcker på ett smidigt sätt i nätverket på skolan jag gör konsultjobb åt. Firefly är en lösning jag har provat, men den är inte riktigt det jag vill ha. Så jag letar också efter en smart lösning.

Det var en väldigt dålig begränsning, tycker jag. Finns det någon teknisk anledning bakom det, eller är det bara Steve som har bestämt att det ska vara så?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-20 02:13

Snarare skivbolagen.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-02-20 07:37

iTunes bygger väl på några standarder för finns det inte disklådor eller liknanade som funkar med iTunes. Hittade efter en snabb slagning på google något program för linux/os x som kan agera server mot iTunes så det kan vara en väg.

1
Bevaka tråden