Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Realplayer10Gold crashar..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

..när man vill "gå händelserna i förväg". Det började när jag ville gå tillbaka i tiden och sen ett tidigare inslag på Rapport 1930 (bara .realplayer format.)..eftersom det hela gjorde att jag var tvungen att se om halva rapport (ja det är tjatigt) så ville jag gå fram i tiden och börja där jag var innan men då kraschar det igen? borde det inte gå att gå fram i tiden och låta den buffra upp?

mycket tacksam för svar!

  • Medlem
  • 2008-02-20 02:29

Som du ser i den bifogade bilden nedan kan du börja med att klicka ur rutan intill Hardware. Om du har en snabb internetuppkoppling kan du med fördel skriva in 0 i rutan. Buffring är främst avsett för långsamma uppkopplingar. Kolla också så att du har ställt in din rätta bredbandshastighet under ikonen "Connection". Där finns också en funktion Turboplay, som säkert kan krångla, den kan klickas ur. Förhoppningsvis räcker detta.

klicka ur rutan intill hardware? den förstår jag inte?
skrev in 1sec på buffring, fick inte skriva noll..problemet har fortsatt... ska caching vara kvar på? den är på 4mb...

  • Medlem
  • 2008-02-20 13:05

Klicka ur "Use video overlazing optimizations", menade jag, under rubriken Hardware. Caching kan du också klicka ur, liksom "Enable Turboplay". Vad har du för dator? Om den är lite äldre kan det helt enkelt vara så att processorn är för långsam för jobbet.

jaha? där var det! missade den delen.. nu har jag klickat ur dessa saker men det krashar ändå...

jag har en mbp senaste modellen 2,2ghz, inhandlad i december...

urk, realplayer. gud vad jag hatar det xD.
Bloatware med stort B!
reklamer, onödiga program som vill följa med.

Hellre en real player codec eller något istället, just save me from the real!

  • Medlem
  • 2008-02-20 19:33
Ursprungligen av Ipod_Lover:

urk, realplayer. gud vad jag hatar det xD.
Bloatware med stort B!
reklamer, onödiga program som vill följa med.

Hellre en real player codec eller något istället, just save me from the real!

Jag håller med. Jag har blockerat programmet från internet i Systeminställningar/Säkerhet/Brandvägg. Då startar och avslutas det snabbt i alla fall...

Till Klarabara: Jag har ingen bra lösning, prova Giggs förslag?

  • Medlem
  • 2008-02-20 17:04

Är inte Realplayer 11 mycket bättre än tian? Kör själv bara 11 om jag är tvungen och har nog aldrig provat 10 vad jag vet, men om jag fattat rätt så ska 11 vara snabbare och bättre på alla sätt.

En länk för den intresserade:

http://www.real.com/mac/realplayer

OBS! att det är en beta

ja kanske det.. ville helst ha real alternative, det fungerade så bra på xp.. men finns inte för mac..

1
Bevaka tråden