Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SoundSticks som buggar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-12-30 23:01

Haft mina Soundsticks och Sub i över ett år nu, funkat klockrent.
Men jag tror att problemet började efter jag satte in os X på min gammla dator, efter det så har mina Sticks börjat bugga så att ibland slutar dom bara ge ifrån sig ljud?
det löser man dock genom att dra ut och sätta i usb sladden..

problemet är både när jag har direkt i datorn och i usb hub..

och på G4 400Mhz och Windtunnel 1Ghz

ibland kan det gå nåra veckor ibland mellan 10min och en timme (idag har det säkert hänt 5ggr)

fler me problemet?
lösningar?
förslag?

Hade exakt samma problem innan Apple uppdaterade OSX för ett par veckor sedan som hette nåt med "carbon sound update", version 6 var det om jag inte minns fel. Innan dess kunde jag tappa ljudet titt som tätt med mina soundsticks. Den löste en hel del problem med ljudet för mig, det gick inte ens att kopiera filer till en firewiredisk utan att tappa ljudet från tex. iTunes tidigare.

Dock har jag haft problem att uppdatera min andra dator (Cube) då inte software update hittar uppdateringen för den maskinen, lite skumt... Någon som har en "stand alone installer"?

Jag har för mig att jag postat om detta tidigare.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-31 00:02

När frågan ställs till Apple förklarar de att problemet beror på ATA-66-controllern (den slöa). Jaha, varför då, då? undrar säkert den frågvise.
Det är nämligen så att ljudet till Soundstick:sen skickas via den den lediga halvan av den andra IDE-bussen och sedan ut på USB-porten. Är det det då en jäkla massa trafik, tex kopiering till externa enheter, tappar systemet helt enkelt synken.
iMac G4 har samma problem när du ansluter Soundstick till USB-kontakten närmast modemet och gör upp-och nedkopplingar eller tar emot fax. Modemet är nämligen ett USB-modem som delar den andra USB-kanalen med port 3.
Detta är bara en upplysning, ingen lösning. Kanske ger det er lite tips på vägen.

1
Bevaka tråden