Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scanners

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-28 13:43

Firewirescanners, vilken är bäst med dialock???

Umax hade en modell vi körde med innan, men nu är dne ugången. Någon som har bra tips?

Microtek ScanMaker 8700 Pro. En riktigt hyvens maskin.

Microtek

  • Oregistrerad
  • 2003-01-28 13:58

Glömde att skriva att vår utgående modell kostade runt 3000:-. Skall vara enkel och billig. Scanningarna är att få ut laybilder. sen scannas bilderna om innan de går i tryck.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-28 22:11

Jag måste helt klart slå ett slaf för Epson Perfection 2450 Photo, eller dess efterträdare Perfection 3200.
Jag har 2450n och det är en förbaskat bra scanner tycker jag. Jag är mycket nöjd. Jag scannar påsiktsbilder och diapositiv film(både monterad och i remsor). Den har både USB2 och Firewire vilket ju är smidigt. Den är snabba och scannar en A4 i 200 ppi på ett kick.

Det enda jag har stört mig på lite är att filmremsor ibland blir repade när man trär in dem i ramen som man ska använda till... Jag förstår igentligen inte varför ramarna konstruerats som de gjort. Det är faktiskt rätt dumt...

Här finns ett mycket bra test av 2450n.

/arvid

  • Oregistrerad
  • 2003-01-29 12:32

Epson ser riktigt trevlig ut. Alla rekomenderar den, så jag är nog nu övertygad om att den är bästa köpet för tillfället.

Kan dock inte fatta Umax som helt skrotat Firewire för alla maskiner under 15.000:-

  • Oregistrerad
  • 2003-01-29 13:22

Epson 2450 Photo är fantastiskt bra för att var en så billig fltabäddsscanner. Tyvärr finns den inte kvar i annat än restlager, så man är hänvisad till Epson 3200 istället. Den känns faktiskt snäppet bättre när man läser om den.
Någon som har provkört?

1
Bevaka tråden