Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Folk kan inte se mina bilder....

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gjort en hemsida till min son i iweb.
Men när jag ger den till t.ex min mamma så kan hon se att där ska vara bilder (där är fyrkanter) men hon ser inte bilderna.
När man klickar på dom så fungerar dock bildspelet osv.
vad kan felet vara???

Möjligt att detta är till hjälp när du länkar bilder : http://www.ludd.luth.se/~vk/docs/webkurs_1999/html_mm/lankar.html

/chris

Du kanske inte vill lägga ut adressen till hemsidan här....

...men utan att se koden blir det bara spekulationer och gissningar, och det är inte så effektivt.

när du lagt in din rss.xml så är den länkade som file://localhost/Users/dittnamn/Sites/Olivers/Webbplats_3/Bilder_files/rss.xml

skriv en absolut länk där istället. enda jag hittade nu, hoppas det är nån hjälp i alla fall.

Ser också att bilderna är sparade som PNG. Tidigare versioner av InternetExplorer kan ha lite problem att läsa den filtypen har jag för mig.

/chris

Ursprungligen av corbijn:

Japp, följ sundaymornings tips, och fixa "file:"-länkarna, så funkar det nog i Explorer också.

Eller be mamma använda en riktig webbläsare...

okej, jag får väl se om jag får rätt på det en dag..
men varför gör iweb så?
hade aldrig problem med den förra versionen av programmet...

Ursprungligen av sundaymorning:

Möjligt att detta är till hjälp när du länkar bilder : http://www.ludd.luth.se/~vk/docs/webkurs_1999/html_mm/lankar.html

/chris

det säger mig tyvärr ingenting... är totalt värdelös på sånt.
men eftersom det funkar fint på safari o firefox så tycker jag det är konstigt att vissa inte kan se.... bilden syns när man laddar sidan i sen försvinner den säger dom.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-04-02 23:38

Mina sidor gjorda i iWeb funkar inte i Firefox för Mac men funkar i Safari. Mysko. Kan det ha att göra med iLife8 ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 08:33
Ursprungligen av onnyt:

Mina sidor gjorda i iWeb funkar inte i Firefox för Mac men funkar i Safari. Mysko. Kan det ha att göra med iLife8 ?

Jag har precis samma bekymmer, bara att det funkade kanon innan uppgraderingen till FireFox 3.

Dock så hände en annan sak i samma ögonblick, servern som detta låg på hackades och alla index.* och main.* byttes ut mot hackarens text. Så nu har jag tagit bort allt och publicerat om sidan, vet inte om det är det som det beror på eller om det är FireFox 3 som ställer till det men albumen syns inte i FireFox men däremot i IE, Safari, Opera.

Sjukt söt son!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 10:02

Jag har även återinstallerat Java men det löste det inte.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-06-30 11:49

Med nya Firefoz 3 funkar det igen för mig i alla fall. Det hade med andra ord inget med iLife att göra.

1
Bevaka tråden