Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering som hänger sig - vad göra?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-18 20:50

Har precis uppgraderat till Leopard på min macbook. det och alla uppdateringar man laddar ner funkade bra.

nu har jag gjort samma sak på min macmini, och installationen funkade bra och uppdatering av alla program, förutom den stora os-uppdateringen (eller vad man nu ska kalla den). den ber mig starta om datorn innan installationen kan påbörjas och sen stannar den på "anpassar installationen". jag har väntat ca 20 min och statusmätaren rör sig inte alls.

så vad kan jag göra? jag kan ju slänga filen och ladda ner den på nytt tex, men var liger den filen sparad?

ngt annat tips? väldigt irriterande.....

Har du provat behörighets-reparation i skivverktyg? Det bukar kunna hjälpa för mig vid installationsproblem. Annars kan du ju prova skivreparation men det går inte att göra mot samma hårddisk som man bootar från, så då får du boota från installations-skivan eller nått...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-19 09:45

det löste sig ändå. jag laddade ner uppdateringen från apples site och installerade den. funkade superbra.
dock behövde behörigheterna repareras... så tack!

1
Bevaka tråden