Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Titta på svensk tv från utlandet via internet?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag bor utomlands för tillfället och kommer så att göra fram till sommaren. Kort fråga: finns det något bra sätt att titta på svensk tv på internet? Direkt, så att säga..

SVT, TV4, Kanal 5 osv vore intressant..

Tack på förhand för svar!

  • Oregistrerad
  • 2008-02-18 23:56

Satellit

slingbox

Så det finns inga gratis alternativ?

Jag får inte Svt play att funka, det hackar bara en massa
Vad gör jag för fel? Har windowsmedia player men använde helst vlc

//Svante

Ursprungligen av Kidmaster:

Har windowsmedia player men använde helst vlc

Använd inte Windows Media Player. De slutade utveckla Mac-versionen för flera år sedan.

Använd Flip4Mac i stället:
http://www.macupdate.com/info.php/id/17787

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Använd inte Windows Media Player. De slutade utveckla Mac-versionen för flera år sedan.

Använd Flip4Mac i stället:
http://www.macupdate.com/info.php/id/17787

Fast faktum är att för SVT Play på Mac funkar Real Player allra bäst. Annars får man snällt vänta tills hela programmet laddat klart innan man kan börja titta.

Ursprungligen av Mikamar:

Fast faktum är att för SVT Play på Mac funkar Real Player allra bäst. Annars får man snällt vänta tills hela programmet laddat klart innan man kan börja titta.

Hmmm... Jag använder Real Player men SVT Play är som sagt värdelöst på klena linor. Kanske att F4M funkar bättre om man låter allt laddas hem i makligt tempo först? Skall testa när det blir dags att resa igen.

Ursprungligen av johan_tanying:

Hmmm... Jag använder Real Player men SVT Play är som sagt värdelöst på klena linor. Kanske att F4M funkar bättre om man låter allt laddas hem i makligt tempo först? Skall testa när det blir dags att resa igen.

Det är en anledning till att jag föredrar Pod sändningar. Man kan ladda ner hela programmet och titta på hela programmet utan att störas av ständiga stopp. En annan fördel är att man inte behöver ha internet när du tittar på film/program, t.ex. när man reser med flyg, båt, buss eller tåg där internet är dålig eller saknas helt.

NRK har Pod sändningar kvar och njuter av att kunna se på nyheter där internet inte finns. SVT har hoppat av det tåget och tror sig veta bättre än sina kunder… Jag hade hellre betalat mina tv-licenspenger till NRK istället för SVT om det hade varit möjligt.

--- SVT Play funkar svindåligt i Kina - hackar är bara förnamnet. I princip får man bara en keyframe vid varje scenbyte. Vet inte om det beror på dålig lina (ADSL 0,5 Mb) eller flaskhalsar på de internationella förbindelserna. Dottern ville se Häxan Surtant, men det blev tji.

--- Podcasts genom iTunes av Rapport och Aktuellt (liksom div CNN-program) funkar också väldigt dåligt. Timeout mest hela tiden.

Båda alternativen är ju gratis, så det är ju bara att testa och se om du har bättre förhållanden på din ort.

Jag hittade en länk som beskriver hur man laddar ner ett inslag från SVT Play:

Rippa från SVT Play | Spridda tankar om allt möjligt

Så här blev det:

test.flv - YouTube

Kvaliteten är bra. Nyheterna från Sverige är tyvärr inte lika roligt att ta del av.

1
Bevaka tråden