Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IDE-brännare i extern låda?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hey,

Jag har en lacielåda (USB) som numera är tom sedan jag skänkt min gamla brännare till mina föräldrar (att bränna i 4x, som bäst, kändes halvkul).

Min fråga är om jag kan kasta in vilken IDE-brännare som helst i den och få den att funka med Jaguar, iTunes etc utan problem?

Och i så fall, vilken brännare rekommenderar ni?

  • Medlem
  • 2003-01-27 07:17

I teorin ja fast ändå inte. LaCie´s case identifierar sig mer än eventuella enheter i gör så de flesta funkar (men kör med någon omtalat praktisk enhet) med Apple i LaCie case (sätt i en disk och se ASP rapportera att disken stödjer Apple Disc Burning he he). Däremot kommer du inte kunna bränna i så mycket mer än 4x i alla fall. USB = 12Mb/s = 1.5MB/s, observera att detta är teoretiskt max vilket innebär att du kan få mycket sämre nuffror i praktiken. 1x CD-bränning kräver 150KB/s. D.v.s så hemskt mycket snabbare än 4-6x kommer du inte med chassit.

Som notis kan sägas att chassit kan uppgraderas i FirmWare för att vara en bättre host för andra enheter. DVD, HDD eller så. Samma sak gäller FireWire modellerna och det är viktigt att byta om man ska ha en annan enhet i annars kan man få svårspårad informationskorruption.

Aha.. det låter ju inte särskilt kul

Men jag har en PM 450 med dvd, skulle jag kunna sätta brännaren internt och plocka ut dvdn för att sedan sätta den i usb-lådan istället? jag använder den nästan aldrig som dvd ändå.

vad tror ni? help plz.

Jag en flytt fungerar fungerar säkert bra. Du bör kunna hitta en lista hos apple på vilka IDE brännare som stödjs, sedan är det bara ut och leta.

Hm, jag har snokat runt lite men jag hittar ingenting uppenbart direkt... Någon som har några erfarenheter kring det och kan rekommendera en brännare som skulle funka?

1
Bevaka tråden