Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera AirPort basstation utan kort?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-02 22:13

Jag försöker installera min AirPort Extreme basstation från en kub som inte har AirPortkort. Den är alltså ansluten via nätverkskabel. Men AirPort Setup Assistant vägrar dra igång installationen för den hittar inget AirPortkort.

AirPort Admin Utility hittar basstationen men eftersom den inte är konfigurerad så kan jag inte logga in på den. Vad göra då?

Grejen är att mitt AirPort Extremekort till en ny PB var restat och jag vill gärna dra igång basstationen ändå. Är det verkligen helt omöjligt att göra det från kuben ansluten via kabel? Skumt.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: pjutsi:
AirPort Admin Utility hittar basstationen men eftersom den inte är konfigurerad så kan jag inte logga in på den. Vad göra då?

Nollställ basstationen genom att trycka på nollställningsknappen på undersidan av basstationen. Då kommer du kunna konfigurera bassationen från AirPort Admin-verktyget.

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-03-03 20:59

Har provat med reset och det gör att man blir ombedd att skriva in ett nytt password för basstationen. Så jag skriver in ett nytt och klickar OK, varpå det drar igång en progressbar för en kort sekund.

För sedan avbryts allt med felmeddelandet "An error ocurred while uploading the configuration."

Sedan är det slut på det roliga. Vad göra nu då? Jag har uppdaterat till AirPort version 3.0 som följde med på CDn. Grrmph.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-03 21:33

De funka! Hittade en tråd på Apple discussions med lösningen. Mitt problem var att jag inte hade TCP/IP inställt på DHCP. Så nu har jag styrt igång basstationen, puh. Återstår bara att vänta på ett stycke AirPort Extremekort...

Tack Martin ändå. Jag är säker på att du hade fixat det om jag inte hunnit före...

1
Bevaka tråden