Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC kraschar i fullskärmsläge

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder vlc för att titta på inspelat och konverterat videomaterial på min tv genom att välja Video device ->screen2 och fullscreen i vlc's Video-meny. Eller rättare sagt jag brukade göra så i Tiger och det funkade utmärkt men när jag försöker göra det samma under Leopard, med senaste varianten av vlc, så får jag bara en grå skärm på tv'n varefter vlc dyker. Någon som har någon lösning på detta?

vad händer om du drar ut fönstret till den andra skärmen?

Ursprungligen av krilu_kelin:

vad händer om du drar ut fönstret till den andra skärmen?

Samma sak, kraschar.

Vilken dator? Vilken os-version? Vilken version av vlc? Ge lite mer info så ska vi lösa det...

Ursprungligen av hummel:

Vilken dator? Vilken os-version? Vilken version av vlc? Ge lite mer info så ska vi lösa det...

PowerMac G5: 2.3Ghz dual-core, 4GB ram,Nvidia6600 (256MB), MacOS 10.5.2, vlc 0.8.6d

Tv'n ansluten via s-video genom Apples dvi->s-video kontakt.

Det verkar som om felet kommer och går. För stunden kan jag dra över videofönstret till tv'n och spela utan problem men jag kan fortfarande inte få fönstret att hamna där per automatik så som det skedde tidigare under Tiger då jag i Video-menyn först valde: Video device ->Screen2(800x600) och därefter Fullscreen ur samma meny. Om jag har videofönstret liggandes på Screen1 nu och väljer screen2 samt fullscreen så händer inget annat än att jag får fullskärmsläge på screen1.

1
Bevaka tråden