Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyckas inte ändra bakgrundsbild

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick nyss min nya MacBook och den är över förväntan på många punkter.
Dock lyckas jag inte ändra bakgrundsbild.
Obs! Jag lyckas ändra mellan de förinstallerade bilderna, men när jag väljer browse och väljer mappen där min nedladdade jpeg-bild ligger så blir bakgrunden blå (trots att jag ser en miniatyr av bakgrundsbilden som jag klickar på).

laddade ner en annan bakgrundsbild och så funkade det.
hur kan vissa jpeg-bilder inte funka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 03:22

Det råkar inte vara så att bilderna har felaktiga filändelser? (som i .jpg på en PNG-bild)

ingen aning. hur kan jag kolla det?
grejen är att filen är en bakgrundsbild med mac intel logga,så jag antar att den är tänkt att användas på mac-datorer.

femte uppifrån: http://interfacelift.com/wallpaper/categories.php?id=64

Ursprungligen av Rom Raptor:

ingen aning. hur kan jag kolla det?
grejen är att filen är en bakgrundsbild med mac intel logga,så jag antar att den är tänkt att användas på mac-datorer.

femte uppifrån: http://interfacelift.com/wallpaper/categories.php?id=64

FYI, finns inget som heter PC eller Mac-bilder. Alla bilder fungerar i båda systemen. Däremot så är vissa program kinkiga på att bilderna har rätt filändelse. Likadant i Windows.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-11 10:12

Den bilden är en feldöpt .png

Ursprungligen av filuren:

Den bilden är en feldöpt .png

då vet jag. tack!

Citat:

FYI, finns inget som heter PC eller Mac-bilder.

jag menade bild med mac-motiv (används troligast av mac-användare)

Jag har också problem med bakgrundsbilderna. När jag går in på systeminställningar och bakgrund så listas "Aperture Projects" två gånger och de går inte att ta bort. När jag försöker lägga till en mapp med bakgrundsbilder säger den att det redan finns, förmodligen bland aperture projekten men där är de inte uppdaterade så det är lite irriterande.

1
Bevaka tråden