Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut CD-etiketter

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-22 19:09

Vilken lösning använder folk när de skall skriva ut CD-etiketter. Finns det något särskilt program, eller någon mall till Word?

Vilka etiketter är prisvärda?

Vänligen, Ylan

om du har toast kan du ladda ner Discus på www.roxio.com
(OSX)

Anders

  • Medlem
  • 2003-01-23 09:31

jag hittar inget Discus.

B

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-01-23 09:56
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
jag hittar inget Discus.

B

Kolla här!

  • Medlem
  • 2003-01-23 10:29

Tack! Jag var för snabb och så bara magic mouse.

Baron

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-23 11:13

Ylan: Vi använder på jobbet en EPSON PHOTO 950 skrivare för ändamålet och den fungerar mycket bra. Dock har programvaran bara kommit till OS9, så det blev att göra en mall själv i Illustrator. Blir dock mycket fint!

Enda nackdelen jag kommit fram till är att skrivaren verkligen inte lämpar sig för volym vad gäller etikettutskrift på skivor? Den är inte världen snabbaste på utskriften samt att du MÅSTE skriva ut skivorna en och en och därimellan manuellt byta skivor.

Notera att denna kan skriva ut DIREKT PÅ SKRIVA, alltså inte någon sladdrig pappersetiektt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-23 14:09
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Erik.dv:
Ylan: Vi använder på jobbet en EPSON PHOTO 950 skrivare för ändamålet och den fungerar mycket bra.

Tack för tipset, men en separat skrivar ligger utanför min budget.

Citat:

citera: om du har toast kan du ladda ner Discus på www.roxio.com
(OSX)

Anders

Jag har Toast. men dessvärre bara liteversionen, och Discus kräver Titanium. Jag får väl kanske gräva i plånboken igen. :rolleyes:

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2003-01-23 15:04

Det är ju ingen konst att göra en mall i tex QuarkXPress, så det borde gå att göra det i något annat, billigt (gratis?) layoutprogram.

Per

Här finns det för Quark, Illustrator, Photoshop och som PDF.

De kan du säkert öppna i exempelvis Graphic Converter, som ju är gratis att prova.

http://www.alshire.com/CDTEMPLATE.htm

http://www.kabaaudio.com/tempcd.htm

1
Bevaka tråden