Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill du att programmet "iTunes.app" ska acceptera inkommande nätverksanslutningar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Lund
  • 2008-02-15 10:21

"Om du klickar på Neka kan programmets beteende begränsas. Den här inställningen kan ändras i panelen Brandvägg i systeminställningen Säkerhet"

kan någon hjälpa mig här, efter att jag uppdaterade till 1.5.2 så har den frågat mig varje gång. Jag har lagt till iTunes igen i listan över program som tillåts inkommande anslutningar (har "ställ in åtkomst för specifika tjänster och program")
Hjälp?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-15 10:36

Samma problem här, rutan kommer upp varje gång vi startar iTunes.

  • Medlem
  • 2008-02-15 15:11

Är problemet att iTunes inte fattar att du har gjort ett val eller undrar du över vilka begränsningar tillåt respektive tillåt inte ger?

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-02-15 17:20

problemet är att säkerhetsinställningarna inte fattar/kommer ihåg att iTunes apps ska acceptera inkommande.
Har lagt till iTunes flera gånger över program som är OK. trots det envisas den med att fråga mig varje gång jag startar iTunes.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-02-15 19:28

Samma sak här. Hmm.:tveksam:

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-02-15 19:49

Det diskuteras lite på Apples forum om detta http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6347664&#6347664

Har fått detta problem... någoon som vet vad som strular när man får denna fråga varje gång man öppnar iTunes?

Mvh
Henric

Ursprungligen av gockelinus:

Har fått detta problem... någoon som vet vad som strular när man får denna fråga varje gång man öppnar iTunes?

Mvh
Henric

Problemet konstateras av flera här, gällande iTunes, men ingen lösning;

Apple - Support - Discussions - iTunes 9 keeps asking for my password ...

men "Acceptera inkommande anslutningar" låter ju som det är brandväggen som strular.

Här är en snubbe med Firewallproblemet;

Apple - Support - Discussions - "Do you want iTunes.app to accept ...

Det pekas då på en Låååång tråd som tydligen skall innehålla lite matnyttigt;

Apple - Support - Discussions - "Do you want iTunes to accept incoming ...

Jag löste problemet... jag hämtade iTunes från Apple igen och installerade om det. Nu får jag inte upp det meddelandet mer....GÖTT...

Senast redigerat 2010-05-02 22:41
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-02 17:18

Det här problemet har jag haft med flera applikationer bl a iTunes och Skype. Det har löst sig med en ominstallation av dem.

1
Bevaka tråden