Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket ritbord ihop med jaguar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa ett ritbord för en nybörjare i julklapp.

Såg en annons för ett ritbord från Wacom som heter Volito. Det kostade bara 600 kronor hos Secvencia.

Men när jag tittar på de tekniska specifikationerna så står det att det bara funkar under windows.

Någon som vet om det verkligen inte funkar under Mac OS X eller har tips på något annat billigt, men bra bord?

(Edit:stavfel)

[ 17 December 2002, 10:25: Meddelandet ändrat av: thevil ]

  • Medlem
  • 2002-12-17 10:09

Jag har ett Graphire. Nu heter de Graphire2, ser ungefär likadana ut och är med all säkerhet inte sämre. Jag använder det professionellt för illustrationer och det funkar rätt OK. De dyrare är bättre, men som sagt, det fungerar.

Att Volito inte har Macdrivrutiner verkar stämma, märkligt nog. Vad skiljer det från Graphire?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-17 13:38

Har oxå ett graphire, funkar som sagt bra... Ångrar dock att jag inte la den där tusingen extra på ett intuos, för tryckkänslighetens skull...

Jag har ett Graphire 1 bord som du skulle kunna få köpa. Maila mig på [email protected] om du är intresserad.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Har oxå ett graphire, funkar som sagt bra... Ångrar dock att jag inte la den där tusingen extra på ett intuos, för tryckkänslighetens skull...

Menar du att Graphire inte skulle vara tryckkänslig???

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: theJoker:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Har oxå ett graphire, funkar som sagt bra... Ångrar dock att jag inte la den där tusingen extra på ett intuos, för tryckkänslighetens skull...

Menar du att Graphire inte skulle vara tryckkänslig???

Intuos har bättre tryckkänslighet. 1024 mot 512.

[ 01 Januari 2003, 20:13: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sigbjörn ]

Aha. Finns det förresten inte en lutningskänslig penna också?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-01-02 16:46

Intous2 funkar fiin fint med OSX! Sen jag köpte den så kan jag inte vara utan den när jag pysslar med bilder eller tecknar på datorn. Sen kan man ju skriva med inkwell och det funkar riktigt bra. Den kände igen min handstil direkt, med bara lite småfel. Jag antar att man kan komma igång och skriva felfritt efter kort tid. Klart bättre än Palms version!

Och visst känner den av om man lutar pennan också. Sen finns det ju en massa coola pen-prylar också. Som airbrush, ett par olika pennor och möss. (se här!)

/arvid

1
Bevaka tråden