Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny inovativ mus från Microsoft

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gillar du den här???

När Microsoft introducerade sitt nya operativsystem XP, granskade de musen närmare i ett steg att optimera arbetet för användaren. Testresultaten visade att många kvinnor har problem att använda dagens mus på ett rationellt sätt. I nära samarbete med en kvinnlig testgrupp kunde en ny mus utvecklas, där det viktigaste kriteriet var känsla, komfort och ergonomi.

Efter att den första prototypen utvecklades, gick även musen ut på test till en manlig testgrupp för att säkerställa att ingen kände sig kränkt eller diskriminerad. Den manliga testgruppen hade inga synpunkter utan var mycket positiva efter att ha sett den kvinnliga testgruppens användning av musen. De tyckte att den nya musen såg väldigt naturlig och praktisk ut i en kvinnas hand.

Direktlänk till den nya inovativa musen!

- Olle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-21 23:25

Usch, den var ful. Stryk skulle du ha!

Är det USB 3? Syns på sladden.

Inovativt må jag säga.
Har skickat bilden vidare till min särbo som bor på Birkagatan och visseligen är hon inte militant feminist men jag skulle ändå rekommendera att du ser dej om när du går ut nästa gång

/Anders

1
Bevaka tråden