Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikonbyte på dokument i Leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-15 09:47

Jag har ett litet men irriterande problem. Jag har under flera år bytt ikon på dokument som har blivit "avslutade" i min verksamhet. På så sätt har jag en tydlig överblick i Finder av vilka som fortfarande är "aktiva".
Sedan jag bytte till Leopard har de tidigare ikonerna fortsatt att vara utbytta. Problemet är att det inte går att byta ut nya. Rättare sagt: det går att byta men det visas ju ändå en ikon med dokumentets innehåll i Finder.
Kan man ställa in något i Leopard så att man kan visa sina egna utbytta ikoner istället på dokument?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 12:46

Hej,

är inte helt 100, men jag tror att du under inställningar i Finder kan välja bort detta i en kryssruta.

Alltså välja bort att förhandsvisa innehållet.

Ursprungligen av McNuz:

Jag har ett litet men irriterande problem. Jag har under flera år bytt ikon på dokument som har blivit "avslutade" i min verksamhet. På så sätt har jag en tydlig överblick i Finder av vilka som fortfarande är "aktiva".
Sedan jag bytte till Leopard har de tidigare ikonerna fortsatt att vara utbytta. Problemet är att det inte går att byta ut nya. Rättare sagt: det går att byta men det visas ju ändå en ikon med dokumentets innehåll i Finder.
Kan man ställa in något i Leopard så att man kan visa sina egna utbytta ikoner istället på dokument?

Varför inte använda dig av funktionen märkning i OS X, där man enkel kan färgmarkera filer. Går till och med snabbare och markera en fil än och byta ut ikonen.

Ursprungligen av mmi:

Hej,
är inte helt 100, men jag tror att du under inställningar i Finder kan välja bort detta i en kryssruta.
Alltså välja bort att förhandsvisa innehållet.

Helt rätt det finns en inställning för detta.

  • Medlem
  • 2008-02-16 11:08

Jag fann lösningen tillslut, inte under Finder/Inställningar... eller Systeminställningar utan i Finder under Innehåll/Visningsalternativ [x] Förhandsvisa symboler...

Tack för sporren att inte ge upp...

1
Bevaka tråden