Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp - Windows fryser fast

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har haft Bootcamp ett tag nu, det som man får med Leopard. Windows har fungerat väldigt bra (för att vara windows d.v.s.) och jag använder det rätt ofta. Men ibland så fryser datorn bara fast när man ser Windows XP loggan och de där jobbiga blåa prickarna glider förbi.
Förut hände det bara lite då och då, behövde bara starta om datorn eller återställa till senast fungerande inställningar så löste det sig, men nu kan jag inte starta windows alls, inte ens i felsäkert läge.

Ibland så fryser den sig direkt när loggan syns, ibland så hinner det gå en stund, prickarna åker några varv, men förr eller senare så fryser den sig igen.
Jag har läst någonstans att det har med Apples drivrutiner, många som säger det.
Tydligen så ska det uppstå problem om man av-aktiverar det trådlösa nätverket i Windows, jag satt nämligen med trådlöst hela helgen, men av-aktiverade det sedan för att köra med vanlig TP-kabel.
Jag kunde starta Windows ett par gånger efteråt, men nu verkar det vara omöjligt.

Någon som vet vad som är fel?
Är det det trådlösa nätverkskortet som är felet, om så är, hur aktiverar jag kortet igen om jag inte kan starta Windows?

Riktigt frustrerad nu, skrivit på andra forum men ingen verkar ha någon lösning.
Flera andra som har samma problem verkar inte heller ha kunnat lösa det.

Jag sitter på en Intel MacBook Pro 2,2GHz med 2gb ram.

Tack på förhand!
Robin

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-13 13:26

Har haft liknande problem. Men du har jag använda VMware Fusion och startat i istället. Det har fungerat. Sen går det att starta normalt igen.

tack, ska prova. hörde att det funkade med parallels också.

EDIT: funkar inte med WMware Fusion Den säger att jag inte kan starta windows via WMware eftersom det inte stängdes av korrekt förra gången, jag måste gå in i windows vanligt och avsluta vanligt. men det går ju inte
-.-'

någon som vet hur man åtgärdar detta?

Senast redigerat 2008-02-13 16:02
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-14 23:54

Prova att trycka F8 i början (innan windowslogga kommer upp) och starta i felsäkert läge.

Jag har gjort det, den fryser sig inte riktigt men den stannar iaf.

Det kommer upp en svart ruta och allt man ser är ett grått/vitt sträck som blinkar, som om man skriva in något. Vet inte hur jag ska förklara.
Men det händer iaf inget efter det.

Jag har exakt samma problem. Jag installerade windows för 1,5 månad sen, har använt det ett par gånger, tills idag då jag inte får igång windows alls.
Fortfarande ingen som har någon lösning?

Tja

Jag har samma problem som trådskaparen och Johan Wahlberg i föregående tråd.
Jag har oxå haft Windows XP installerat på min nya MBP typ 1 månad och får oxå dessa frysningar som inte släpper. Bara att starta om. Och jag ser ingen trend i hängningarna heller, men oftast händer det i startupen.
Nån som vet nåt?

//e

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-19 21:53

Jag skulle nog rekommendera en ominstallation av Windows.

1
Bevaka tråden