Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda mobil som bluetooth headset?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hedemora
  • 2006-12-06 21:36

Såg en tråd på ett annat forum, men jag hittar inte tråden... Men det var för windows.

Men det borde ju gå. Någon som gjort något sånt?
Skulle vara underbart när man ringer med Skype.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-06 23:50

Troligen inte

jag är ganska säker att det har tagits upp tidigare här i forumet.

Om jag inte minns fel kom man då fram till att det inte går att lösa. Tror att det hade med blåtands-profilerna i dagens moiltelefoner.

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2006-12-07 08:52

Ok.
Man skulle väl förmodligen behöva något program i mobilen som gör att den upptäcks som headset...
Det har nog inte så mycket med datorn att göra.

Hej Emil!
Har precis fått samma önskan vilket fick mig att söka runt lite. Jag hittade faktiskt en lösning på vår fråga!
Ladda hem programmet som heter Blue Phone Elite 2

Ursprungligen av mr_kvarne:

Hej Emil!
Har precis fått samma önskan vilket fick mig att söka runt lite. Jag hittade faktiskt en lösning på vår fråga!
Ladda hem programmet som heter Blue Phone Elite 2

BluePhoneElite gör väl det inversa, dvs tillåter datorn att används som "headset" för telefonens samtal. Emil söker en lösning som gör att man kan använda telefonen som headset för datorn...

Tror bestämt att jag själv startat en liknande tråd nångång, men inte hittat nån fungerande lösning.

(Men man kan använda skype direkt i mobilen med hjälp av Fring, sen ringer man t.ex. via wlan om man råkar ha sånt i mobilen)

1
Bevaka tråden