Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att avbryta en partitionering?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en mini som jag skulle partionera för att köra in 2 system till,
när jag hade gjort en partiotion så kom jag på att jag hade gjort den allt för stor men gjorde en ny partition till i min vilda tro om att det skulle gå att dra ner den andra partitonen i storlek men det gick inte.

jag hade då inte tagit använd i skivverktyg och det gick då bra att ta bort den nya partitonen. när jag då igen hade 2 st skulle jag göra dom 2 till en och då börja om.
tryckte radera på den som jag hade som extra och den började ta bort, och där har den nu varit igång och försökt att ta bort.

här kommer frågan. vågar man avbryta en partitionering medans den håller på eller sabbar jag disken då?.

jag har gjort denna tabbe inne i leopard utan att starta upp den på skiva.

tack på förhand

Avbryter du så får du partitionera och formatera igen.

Ursprungligen av hummel:

Avbryter du så får du partitionera och formatera igen.

tack för ditt svar.
man blir lite svettig när det kommer upp en dialog som säger att hårddisken kan pajja om man avbryter.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-02-14 21:26

Det blir mycket lättare att läsa om du använder stor bokstav. Så får du bättre hjälp och det blir roligare att hjälpa.

Om du har startat installationsskivan så finns det en version av Skivverktyget på den skivan, du kan starta den under en meny.

//Ahmedmo

Ursprungligen av ahmedmo:

Det blir mycket lättare att läsa om du använder stor bokstav. Så får du bättre hjälp och det blir roligare att hjälpa.

Om du har startat installationsskivan så finns det en version av Skivverktyget på den skivan, du kan starta den under en meny.

//Ahmedmo

haha, sorry dålig vana.

1
Bevaka tråden