Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kombinera VGA/DVI?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-14 15:32

Tjena!
Har en lite klurig fråga: Tjejen har en mac mini och en cp... förlåt, pc. Hon ha en skärm som klarar bade DVI och VGA. Minin har ju det? Är det något jag måste tänka på?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-14 16:48

Om hon har en skärm som kan ansluta till både DVI och VGA så är det ju lugnt. Ja, Minin har vanlig DVI-port för skärm. Och PC:n har ju åtminstone VGA anslutning.

  • Medlem
  • 2008-02-14 18:56

Ja, jag tycker det borde funka jag med... Men känner skärmen automatiskt av varifrån signalen kommer? Vad jag vet så är DVI:n digital och VGA:n anaolg? Behöver man ändra på skärmen när man väljer dator? Den borde ju känna av varifrån signaalen kommer ifrån?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-14 19:03
Ursprungligen av Dalle:

Ja, jag tycker det borde funka jag med... Men känner skärmen automatiskt av varifrån signalen kommer? Vad jag vet så är DVI:n digital och VGA:n anaolg? Behöver man ändra på skärmen när man väljer dator? Den borde ju känna av varifrån signaalen kommer ifrån?

Nej, du behöver inte ändra något på skärmen. Har du/ni inte provat?

Skärmen ska känna av vilken källa signalen kommer ifrån automatiskt, i det fall du endast har en av datorerna på. Om båda är på är det oftast att man kan välja källa genom en enkel knapptryckning på skärmen.

Min samsung med både dvi och vga väljer automatiskt källa om endast en dator är på, och är båda på, växlar man källa enklast genom att hålla in powerknappen.

Varför inte bara testa och se hur det fungerar?

  • Medlem
  • 2008-02-14 20:12
Ursprungligen av Mikael E:

Skärmen ska känna av vilken källa signalen kommer ifrån automatiskt, i det fall du endast har en av datorerna på. Om båda är på är det oftast att man kan välja källa genom en enkel knapptryckning på skärmen.

Min samsung med både dvi och vga väljer automatiskt källa om endast en dator är på, och är båda på, växlar man källa enklast genom att hålla in powerknappen.

Varför inte bara testa och se hur det fungerar?

Perfa! Det är en Samsung vi har. Anledningen till att jag inte testat är av ekonomiska skäl. Har varit en tuff månad. Men vid månadsskiftet kommer semesterpengarna!

1
Bevaka tråden