Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Företag som tillhandahåller helpdesk för blandad miljö

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 14:02

Någon som har tips på företag som tillhandahåller helpdesk för företag (installation av system utifrån en viss kravspecifikation, felsökning, användarsupport) för blandad miljö Windows / OS X?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 14:11

excanto borde göra det är ni i Stockholm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 14:48

Ja och nej... lite över allt... Å andra sidan kan ju mycket göras genom fjärradministration.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 15:12

Dom KAN i alla fall alla miljöer, och bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 22:28
Ursprungligen av Tangen:

Dom KAN i alla fall alla miljöer, och bra

Stämmer kanske (ska höra med dem) men deras hemsida suger i alla fall rejält...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-16 09:56
Ursprungligen av hkim:

Stämmer kanske (ska höra med dem) men deras hemsida suger i alla fall rejält...

jag vet och det gör dom med ge dom eller kisel chansen, jag skulle ta excanto

  • Medlem
  • 2008-02-14 22:46

QBranch påstår i alla fall att de behärskar båda plattformarna.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-16 01:10

Gothia & Macsupport är väl annars två företag som är ganska kompetenta?

Jag skulle rekommendera Gothia.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-16 13:53
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag skulle rekommendera Gothia.

Jag ska givetvis hör med respektive företag (tack för tipsen) men Gothia verkar vara väldigt inriktad på tidningsproduktion/CMS/OS X? Hur ser det ut med kompetensen när det gäller Windows och andra områden än just de delar som de tar upp på deras hemsida?

  • Medlem
  • 2008-02-16 10:21

Har Gothia en Helpdesktjänst?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-18 09:02

När jag har haft med Gothia att göra har det alltid gällt problem i blandad miljö, det brukar dom kunna lösa. När det gäller renodlad helpdesk vet jag inte, men det är säkert något dom kan ordna.

Hej, Patrik på Kisel här. Vi har ingen egen traditionell helpdesk för "1st line support" som det kallas. Det beror på att våra kunder är vana att ha en personlig kontakt med våra tekniker och inte vill sitta och ringa till en helpdesk. Blandmiljöer är vi dock experter på.

Jag tror inte att någon av våra kära konkurrenter som jobbar inom blandmiljöer (Dicom, Excanto, MacSupport m.fl) har en egen helpdesk. Vanligast är nog att man har en underleverantör som sköter om eventuella helpdesk-tjänster.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-28 21:23
Ursprungligen av hkim:

Någon som har tips på företag som tillhandahåller helpdesk för företag (installation av system utifrån en viss kravspecifikation, felsökning, användarsupport) för blandad miljö Windows / OS X?

Vet inte om detta fortfarande är aktuellt men jag tror att vi på excanto kan vara till hjälp, vi gör precis detta. Ring oss på 08-545 726 00 om du vill har mer info.

Ursprungligen av patrik_kisel:

Jag tror inte att någon av våra kära konkurrenter som jobbar inom blandmiljöer (Dicom, Excanto, MacSupport m.fl) har en egen helpdesk. Vanligast är nog att man har en underleverantör som sköter om eventuella helpdesk-tjänster.

Det stämmer inte i excantos fall. Utöver konsult och driftstjänster har vi egen Service Desk som bla. sköter first line-support åt våra kunder.

Ursprungligen av hkim:

Stämmer kanske (ska höra med dem) men deras hemsida suger i alla fall rejält...

Japp, men nu är den under ombyggnad!

1
Bevaka tråden