Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya mus...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon vet om jag kan använda den här musen till Mac?
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetail.asp?PID=5010036240

Gärna snabbt svar.
Tack på förhand.

  • Medlem
  • 2003-02-24 11:52

ja den ska fungera...
både i os 9 och os x vad jag vet. logitech har egna drivare och det finns tredjeparts.

/majk

Okej, vad bra.
Tack för snabbt svar.

Jag använder den just nu. Underbar.

  • Medlem
  • 2003-02-24 17:43

Tre kampar har den enligt Dustins hemsida, men jag kan endast urskilja två ordinarie. Är scrollhjulet klickbart?

  • Medlem
  • 2003-02-24 17:48
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gg:
Tre kampar har den enligt Dustins hemsida, men jag kan endast urskilja två ordinarie. Är scrollhjulet klickbart?

japp

står på dustin om du tittar noga...

/majk

  • Medlem
  • 2003-02-24 22:57

En trådlös, optisk "IntelliMouse Explorer" från ms (dessvärre) är ett bättre köp, skönare mus finns inte!

  • Medlem
  • 2003-02-24 23:01
  • Medlem
  • 2003-02-24 23:12

då diggar jag logitech MX500 och MX700 bättre.
trots att jag har en microsoft-mus själv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-24 23:17

Köp en Logitech. Jag har två av den tidigare modellen av Logitechs optiska hjulmus:

Fungerar mycket bra. Jag har en i rödmetallic och en i blåmetallic.

Den nyare MouseMan Dual Optical är dock ännu skönare:

En mus som jag tycker är sk-tsnygg och som jag gärna skulle vilja prova är Kensingtons magnifika StudioMouse:

[ 24. februari 2003, 23:22: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

  • Medlem
  • 2003-02-24 23:23
Citat:

citera: Tre kampar har den enligt Dustins hemsida, men jag kan endast urskilja två ordinarie. Är scrollhjulet klickbart?

Den har 4 knappar med scroll-hjulet, det finns en vid tummen...

Tycker att Ice-mouse from Macally är perfekt.

http://www.macally.com/spec/usb/input_device/icemouse.html

Thomas

:rolleyes:

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-02-25 14:03

Mondo: istället för att köpa en gammal logitech wheel mouse (den fösta bilden) så måste du köpa en logitech mx 300!

Precis samma form fast snyggare och bättre motor som aldrig buggar ut när de går för fort

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-25 14:12

Håller med Gadd.
Mycket nöjd med Logitech MX300.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-25 14:12

Ismusen är nog bra. Macally har ju gjort bra möss förut. Jag har två Macally-möss i en kartong om någon är intresserad: en med bara en knapp men mycket, mycket mjukt och skönt avtryck (inte klickigt, plastigt, mekaniskt utan mjukt som en smekning en sommarnatt...) och en med två knappar och lysdioder som blinkar när man klickar.

Har haft min Macally optical Jr mus i 1 och ett halvt år nu (föregångaren och minivarianten utav IceMouse).

Nu börjar vänsterknappen lägga av.
Borde inte möss hålla liiiite längre?

/G

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-26 09:53

Köpte en Logitech MX 500 till min QS, funkar helbra. Ställde omedelbart in två extraknappar bara för att stega låtar framåt och bakåt i iTunes Det finns gott om extra konfigureringsmöjligheter på MX 500 som borde kunna underlätta livet för många användare.

1
Bevaka tråden