Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har problem med att skicka html i e-post

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver skicka ett mail med lite bilder och layout. Har då förstått att man bara ska lägga in vanlig html-kod i brevet. Jag lär däremot ha missat något. Det som kommer fram är inte den sidan jag skapat utan man ser html-koden som text.

Jag har använt programmet Mail till att både skicka och ta emot. När jag får html-mail från andra ser jag däremot allt som det ska vara. Det borde därför vara hur jag skickar det som är problemet.

Vet någon vad som kan vara galet?

Undvik helst html i email. Skapa exvis en PDF och bifoga då är man inte bunden till avancerade mailklienter.
Eller lägg upp ditt material på en server och bifoga en länk i ditt email istället.

Jo det fins klara fördelar med de sätten, men nu behöver jag skicka e-post med html.

Testade precis programmet Max bulk mailer och med det fungerar det utmärkt. Varför funkar det inte med Mail?

Det finns flera diskussioner här på 99.se om HTML-mail och Mail, jag har svarat i några av dessa.

1
Bevaka tråden