Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seagate Barracuda 80gb i iMac DV???

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-11-13 23:03

Skulle det fungera att sätta en Seagate Barracuda ATA IV 80GB/IDE100 i min iMac DV eller kommer det bli några värmeproblem eller andra problem eftersom det inte är fläkt i iMacen etc....
Standarddisken (30gig) på iMacen kör väl i 5400rpm har jag för mig medans Seagate Hårddisken kör i 7200rpm....
Visst kan jag köra 2 hårddiskar i iMacen om jag plockar bort DVDläsaren??

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-14 21:00

Satte i en sådan i min Imac DV, fast en 60 gb, utan några problem. Förrutom mer uttrymme kommer du märka en viss prestanda skillnad. Läs mer på:
http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Jag har även läst om andra som kört med två hd på det viset du skriver. Kommer dock inte på var men det ska funka... (å vilken hjälp du fick...:-)

  • Medlem
  • 2002-11-14 22:28
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iMats:
Satte i en sådan i min Imac DV, fast en 60 gb, utan några problem. Förrutom mer uttrymme kommer du märka en viss prestanda skillnad. Läs mer på:
http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Jag har även läst om andra som kört med två hd på det viset du skriver. Kommer dock inte på var men det ska funka... (å vilken hjälp du fick...:-)

Tack för tipset

Någon som vet mer om att ha 2 diskar i iMacen???

  • Medlem
  • 2002-11-15 19:09

Kollade in i den lite grann genom ramluckan och såg att det verkar som om bara det går en strömkabel till HD:n och ingen till DVDläsaren. Kan det stämma eller ser man inte den som går till DVDn.

Så hur kan man sätta in 2 hårddiskar??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-12-13 20:47
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: XedoZ:
Kollade in i den lite grann genom ramluckan och såg att det verkar som om bara det går en strömkabel till HD:n och ingen till DVDläsaren. Kan det stämma eller ser man inte den som går till DVDn.

Så hur kan man sätta in 2 hårddiskar??

Detta är förvisso ett gammalt inlägg, men jag svarar ändå. Såvitt jag vet kan du inte sätt in två interna hårddiskar i en iMac. Du kan däremot skaffa en extern. C´est tout!

1
Bevaka tråden