Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på min MBP el Leopard

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-13 23:09

Hej,

Min MBP strular när jag endast kör den på batteri, datorn bara stänger av sig själv (går ej i vila) utan att förvarna att batteriet håller på att ta slut. Det händer runt 15-25min kvar av batteriet i menyraden. Jag upplevde inte symtomet under tiger... nu kör jag leopard o trodde det skulle blir bra i samband med 10.5.2 men den strular fortfarande.

Är det nån som känner till vad det kan vara?

//Alex

Haft samma problem på min förra MBP, bytte batteriet på garantin, och felet var löst.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-14 15:53

Ok, det är batteriet som spökar. dess värre så är min dator inte längre i garanti.. :((((

Ursprungligen av COCCo:

Ok, det är batteriet som spökar. dess värre så är min dator inte längre i garanti.. :((((

Mitt råd är att du letar upp nån som har ett likadant, eller går till närmsta serviceställe och ber att få testa med ett där. Visar det sig vara bättre med ett annat batteri, så köp ett nytt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-02-14 18:54

Tack för tipset!! Ska prata med Macsupport i växjö dem kanske kan hjälpa mig.

Ring Apple-supporten innan du köper ett batteri. Det kan mycket väl hända att de byter ut batteriet trots att garantin gått ut. (Det hände åtminstone mig när min mbp hade samma symtom...)

Ja exakt! Det kan finnas ett utbytesprogram för din batteri-serie eller liknande.

1
Bevaka tråden