Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vända/Rotera skärmen på PB

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-12 00:31

Hej
Jag hare letat efter et program som kan vända skärmbilden upp och ner på min PowerBook. Nu hade MacWorld en artikel om bl.a. ett program som heter SMSrotateD som fixar detta med hjälp av den inbyggda sensorn för hårddisken. Allt OK så långt.

Finns att ladda ner här:
http://www.osxbook.com/software/sms/smsrotated/

SMSrotateD är tyvärr vara en demo. Efter några minuters användande lägger det helt enkelt av och man får info om att "Demo Period Expired" och det stå även vid nerladdningslänken "Limited-functionality demonstration application".

Finns det någon av er som känner till ett annat program som vänder skärmbilden 90° respektive 180° eller liknade. Det behöver inte vara bundet till SMS utan får gärna vara användarstyrt. Kanske någon som kan programmera skulle kunna få ett uppslag. Jag har sett att det varit efterfrågan på denna möjlighet rätt många gånger och det finns ju stöd för det i Tiger på externa skärmar men inte på den interna...

Har ni program tips???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-12 18:08

Det verkar grymt bra. Nån?

  • Medlem
  • 2008-02-13 20:33

Jag skriver en hel del i Word. Med datorn på högkant och externt tangentbord och mus så blev det perfekt med hela sidan synlig. Att hänga PBn i en liten takställning med fjäderupphängning så har man plötsligt en 15" alt. 17" bildskärm till bilen eller om man klämmer tangentborden bakom sänggaveln så kan man ligga och titta på film eller...

Kom igen nu och berätta om alla de andra programmen som gör samma sak och som funnits sedan...;)

Jag har mailat personen som gjort programmet men inte fått något svar:(

Den som väntar...

1
Bevaka tråden